fbpx

Mi a külöbség egy Kinai bolt és egy New Yorker bolt között?

Nagy különbség van árak között, de akcióban találhatunk hasonlóan olcsó ruha darabokat a New Yorkerben mint a kínaiban. Eltérő a két bolt elrendezése és szimpatikusabb lehet nekünk a “márkás ruhák boltja”. Minőségben különbözik a két bolt. A ruha anyaga más és más a két boltban. Ugyanezeket a hatásokat váltja ki a te honlapod, is ha rosszul csinálod és ha jól. Ha a te honlapodon a képek, nem stílusos, homályosak, gyenge minőségüek mert nem hd, full hd képek akkor azok a gagyi hatást fogják kiváltani, olyat mintha kínai terméked, szolgáltatásod volna. Ha te ad-hoc módon töltöd fel a honlapod tartalmait akkor az a kínai bolt elrendezésével fog párosulni. A nagyobb kínai áruházak is törekednek már a stílusokra és jól is csinálják én nem őket említem a példában hanem a tipikus sarki kis kinai boltot, ahol kis létszámmal és szervezetlenül működik a bolt. De hogyan kerüld el a gagyi hatást, és mi a gagyi és a nem gagyi? Mutatom olvass tovább!

 

Megfelelő elrendezés!

A Weboldal látogatókat a Weboldal főoldalára érkezve arra kiváncsiak, hogy ki vagy Te és mi a weboldal témája. A legtöbb elrontott honlapok egyik legborzasztóbb hibája mind közül, az amikor ki sem derül egy weboldalról az első oldalon, hogy mit csináltok. Tipikusan ide kerülnek nagy betükkel, hogy Üdvözöljük weboldalunkon xy vagyok és ezzel foglalkozok. Ez unalmas, általános információ amire nem kíváncsi a weblap látogatód, vagyis nem elsőre. Itt a lényeg, hogy megkülönböztesd magad a többi honlaptól és leírd, hogy te mivel vagy másabb, miben vagy jobb mint a konkurencia. Ez a rész alatt a szolgáltatásod mutasd be, bemutatkozást, bizalom építő elemeket (vevői vélemények, díjak, oklevél stb) kapcsolat felvétel információkat helyezd el.

Ne zsúfold tele mindennel a honlapod!

Minden oldalnak megvan a szerepe, fókusza, és igyekezz megszabadulni minden mástól, ami elvonja a figyelmet. ne rakj sok nyilakat, felsorolást szimbólumot, gombot, ikont, ami elvonná a figyelmet a lényegről. A jó design az, amiből már nem tudsz mit elvenni. Ügyelj a részletekre! A tűéles képek, az árnyék, a keret, az ikonok, és hasonló apróságok nagyon sokat adnak hozzá az összképhez. Az ilyen kicsi részletek adják azt a pluszt, amitől az oldalra jó ránézni. Ellenőrizd, hogy ugyanolyan betűtípust használsz-e minden címsorban. Ellenőrizd a betűk méreteit, hogy minden bekezdésben ugyanakkora-e.

 

Kontrasztos színek!

Fehér, világos háttéren sötét színeket használj,sötét háttereken pedig világos színeket. Nagyon nehezen olvasható egy fehér háttéren egy citromsárga szöveg. És egy fekete hátéren egy sötétszürke szöveg. 2-3 féle színt használ a weboldaladon és ezek a színek legyenek kontrasztban egymással sötét világos színek. Egyféle színárnyalatot használj, ne használt világos zöldet és sötét zöldet egyszerre az ilyen színek a színátmenetben néznek ki jól amit photoshoppal vagy egyéb képszerkesztőkkel tudsz szerkeszteni.

 

Ne használj ingyenes Stock fotókat!

Sok honlapon látom, hogy egy tanácsadó, coach ugyanazt a stock fotót használja mint egy fogászat. Ez nem hiteles és még félrevezető is. Használ saját fotókat, vagy alkalmazz egy profi fotóst, hogy készítsen neked pár fotót.

 

Egyedi betűtípusokat használj!

A stílusokban passzoló tipográfia nagyon fontos és, hogy egyedi legyél kisérletezz különböző betűtípusokkal, csak ügyelj az olvashatóságra. A Helvetica, Open Sans, Roboto betűtípusok jók a bejegyzések betűtípusainak, de címsornak mindenféleképpen egyedi betűtípusokat ajánlok. Ha Google Fontot használsz, akkor lehetőség szerint ne a legnépszerűbbek közül válassz. A fizetős gyűjteményekben nagyon sok különleges betű megtalálhatók amikben olcsóbb és drágábbak is vannak.

Összefoglalás

A weboldalon az első benyomást a megjelenés (design) képezi. A jó design megkülönböztet a konkurenciától és az eladást segíti. Segít stílusos betűkkel, képekkel, ikonokkal, animációkkal, a megértésben, és segít a vásárlónak a döntésben, hogy szüksége, van-e a termékedre, szolgáltatásodra, hogy ez segít-e neki, minőségi-e, vagy sem. Egy vonzó weboldal sokkal valószínűbb,hogy vásárlásra, 

időpontfoglalásra, asztalfoglalásra ösztönözi a látogatót. Első lépésben legyen szép, esztétikus. Ez a honlap fogja képviselni a vállalkozásod. Egy jó weboldalról elmondható, hogy: – Pozitív az első benyomásunk. Vonzó a megjelenése. – Azonnal látszik, hogy mivel foglalkozik a cég. – A szolgáltatás, termék minősége színvonala tükrözi a megjelenést. – A látogató a problémájára megoldásra talál és segítséget kap. – Hitelesen bemutat téged. Megbízhatónak érez az internetező. – Észrevehetően látható hogy a te szolgáltatásod, terméked nem egy tucat a sok közül, hanem igen is értéket ad neki. – Ár érték arányban te vagy a legkedvezőbb a piacon. És azt az üzenetet 

közvetíti a weboldalunk, hogy: – Jöjjenek el az üzletünkbe? – Iratkozzanak fel a hírlevelére. – Töltsék le ingyenes anyagunkat. – Kérjenek ingyenes termékmintát, árajánlatot a szolgáltatásunkról. – Rendeljék meg a termékeinket, szolgáltatásunkat a honlapról. 

A látogatók a weblap stílusával fogják azonosítani a céged. Ha egy oldal ronda,igénytelen, csicsás, akkor téged is annak fognak tartani, viszont ha szép, átgondolt, letisztult, akkor a látogatók ezt fogják a vállalkozásodról gondolni. 

A weboldal kinézete érzelmekre hat színekkel, képekkel, elrendezésekkel. A jó design vonzza a látogató tekintetét, felkelti az érdeklődését. Utána pedig megkönnyíti és egyszerűbbé teszi az üzenet megértését. És nem vonja el a figyelmet a tartalomról. 

A jó weboldal letisztult szokták mondani. Ez azt jelenti, hogy nincs telezsúfolva sok képpel, szöveggel, hanem szellősen nagy térközöket, üres helyeket hagytak a szövegek és a képek között. Így kellemes olvasni a szöveget.

További hasonló blog cikkek