Alapos vizsgáltot kell tenned webdesigner, marketinges kutatás közben.
A webdesigner a weboldalad kinézetét szerkezetét készíti el ami, ha nem olyan, hogy tükrözze a céged minőségét akkor potenciális vásárlók hagyják el a honlapod és nem vásárolnak.
mind vizuálisan, és mind tartalmilag profi weboldaladnak kell, hogy legyen. Elég annyi, hogy kicsit lassan tölt be az oldalad, vagy designben gyengébb a honlapod a versenytársaidnál, vagy egy hibás funkció jelenik meg amit nem veszel észre, de a látogatóid észrevehetik, és a honlap látogatóid nem látod többet sajnos.
Egy rossz marketinges pedig gyenge minőségű online hirdetést, közösségi média megjelenést készít amivel szintén nem fog növekedni a céged márkaépítés szempontjából, és bevétel szempontból sem.
Sajnos egyre jobban hígul a szakma. Mivel már Dunát lehet rekeszteni a honlap készítőkből, marketingesekből nagyon különböző árú és minőségű szolgáltatók vannak jelen a hazai piacon.
Első, hogy a weboldal készítőnek, és a marketingesnek a honlapját nézd meg, hogy mennyire profi menyire szimpatikus. Laikusként lehet, hogy nem veszed észre azokat a hibákat egy marketinges weboldalán, amik már olyan hibák, hogy nem érdemes őt választanod.
Ebben segítek neked ezen az oldalon, hogy mit figyelj meg egy marketinges, webdesigner honlapján mielőtt felvennéd vele a kapcsolatot.
1. Szép legyen a honlap
A Szakembernek legalább olyan szépnek kell, hogy legyen a weblapja amilyet készít az ügyfeleinek. Nézd meg, hogy színvilágban tetszik-e? Passzolnak-e a színek pl sötét világos színpárokat használ. Van-e egy fő színe a honlapnak? Sok színt használ, vagy csak szolidan pár színt? Stock fotókat használ, amit internetről töltött le, vagy saját fotókat, egyedi grafikákat? Mennyire látod, hogy görgetés közben az oldal színei harmonizál, vagy összevisszaságot érzel az oldalon? Ha te laikusként úgy látod, hogy nem passzolnak a színek, stílusok egymáshoz akkor az bizonyára úgy is lesz mert egy weboldalt mindig laikusoknak készítünk.
2. Az oldal szöveges tartalma
A Szöveg ami elad egy honlapon ezért ezt vizsgáld meg jól, olvasd el először átfutva és ha úgy tetszik amit olvasol. akkor olvasd el részletesen minden bekezdést. Nézd meg, hogy minden nagyobb téma előtt van-e címsor, és ez a címsor ki van-e emelve? A címsor betűmérete nagyobb-e, más-e a betűtípus-e?
Egy jó címsor minimum kétszer nagyobb méretű mint a leírás szövege, karakteresebb betűtípus mint a leírás, azért mert ezt akarjuk először elolvastatni a látogatóval. Ez mellett a kíváncsiságot is fel kell, hogy keltse, hogy érdekeljen a leírás szövege és tudjam mit tartalmazhat a leírás.
A főoldalon hosszú leírások találhatók, vagy rövid lényegretörő leírások?
Egy weboldal főoldalának nem az a lényege, hogy hosszan részletesen leírja a szolgáltatásod. A látogatóid többsége csak átfutja a főoldalad és csak bele-bele olvas 1-2 neki tetsző részbe.
3. White space, vagyis térközök
Egy honlapot úgy könnyű értelmezni, ha tagoltan, szépen elvannak különítve egyes elemek.
Egy előző blog cikkemben írtam weboldal átalakításról és ott bemutattam, hogy milyen egy jó tagolás.
Amit figyelj meg az a blokkok közötti távolság. Ezt egy ügyfelem weboldal átalakításával mutatnám be.
Az első képen a piros vonalakkal jelölt részeknél különböző távolságokat látsz és ez miatt zsúfolt az oldal. A második kép a javított verzió ahol ügyeltem, hogy mindenütt a távolság megfelelő legyen, könnyen lehessen olvasni az oldalt, és színesebbre, stílusosabbra terveztem az oldalt háttérképekkel.
4. Nem elég bizalomkeltő a főoldal
Sok weboldal készítőnél, marketingesnél látni, hogy leírja a szolgáltatását, bemutatkozást ír, 1-2 ügyfélvéleményt és a referencia munkáit mutatja be.
Ilyen kevés információval az, a baj, hogy nem megkülönböztethető a konkurensétől, mert a konkurense is pont ennyit ír saját magáról, a másik pedig az, hogy a te honlapod, hirdetésed is hasonló lesz a konkurensedéhez, mert ha a sajátját nem tudja megkülönböztethetően pozicionálni akkor a tiedet sem fogja tudni.
Keresd az oldalán, hogy ő miben különbözik a versenytársaitól, milyen értékeket ír saját magáról a bemutatkozás mellett. Ha ilyen rész nem található, vagy túl általánosságokról ír mint pl, hogy rugalmas, gyors, precíz, akkor az a szakember az én szememben megbukott.
5. Nézd meg a munkáit
Ha webdesigner, weboldal készítő akkor a referencia weboldalait nézd meg az előző 4 pont alapján. Sok weboldal készítő saját honlapját szépre, tartalmasra eltudja készíteni, de az ügyfelei igényeit nem tudja megtalálni.
A marketingesnek pedig keresd meg az ügyfelei honlapját a referenciái között és a céginformáció oldalon nézd meg a bevételeik fejlődését, mert egy marketingesnek a legnagyobb referencia az, ha ügyfelei többet keresnek.
6. Beszélj vele telefonon
Ha az előző 5 szempontnak megfelelt a webdesigner, marketinges, azaz szimpatikus és tetszettek a referenciái, akkor kérj konzultációt. A legtöbb esetben ez ingyenes, így számodra semmilyen kötöttséggel nem jár.
Tedd fel bátran a kérdéseid, figyelj hogyan reagál. Ha türelmesen válaszol, emellett informatív és érthető válaszokat ad, akkor érdemes lehet folytatni munkakapcsolatot.
Láthatod elég sok mindent ellenőrizned kell egy webes szakember megkeresésekor, nem javaslom ezt a folyamatot lerövidíteni, kihagyni egyes pontokat, mert azon a céged bevételei múlhatnak. Egy jó weboldal, egy jó marketinges befektetés és nem kiadás. Visszahozza a munkájának költségeinek az árát a cégedbe. Ezért ezen ne spórolj, ne a legolcsóbb szakembert válaszd. A szakmánkban nagyon is igaz ez a mondás. “olcsó húsnak híg a leve.
Ha weboldalt szeretnél készíttetni, vagy marketingest keresel akkor beszéljünk erről. Írj az űrlapon keresztül.
Alapos vizsgáltot kell tenned webdesigner, marketinges kutatás közben.
A webdesigner a weboldalad kinézetét szerkezetét készíti el ami, ha nem olyan, hogy tükrözze a céged minőségét akkor potenciális vásárlók hagyják el a honlapod és nem vásárolnak.
mind vizuálisan, és mind tartalmilag profi weboldaladnak kell, hogy legyen.
Elég annyi, hogy kicsit lassan tölt be az oldalad, vagy designben gyengébb a honlapod a versenytársaidnál, vagy egy hibás funkció jelenik meg amit nem veszel észre, de a látogatóid észrevehetik, és a honlap látogatóid nem látod többet sajnos.
Egy rossz marketinges pedig gyenge minőségű online hirdetést, közösségi média megjelenést készít amivel szintén nem fog növekedni a céged márkaépítés szempontjából, és bevétel szempontból sem.
Sajnos egyre jobban hígul a szakma. Mivel már Dunát lehet rekeszteni a honlap készítőkből, marketingesekből nagyon különböző árú és minőségű szolgáltatók vannak jelen a hazai piacon.
Első, hogy a weboldal készítőnek, és a marketingesnek a honlapját nézd meg, hogy mennyire profi menyire szimpatikus. Laikusként lehet, hogy nem veszed észre azokat a hibákat egy marketinges weboldalán, amik már olyan hibák, hogy nem érdemes őt választanod.
Ebben segítek neked ezen az oldalon, hogy mit figyelj meg egy marketinges, webdesigner honlapján mielőtt felvennéd vele a kapcsolatot.
1. Szép legyen a honlap
A Szakembernek legalább olyan szépnek kell, hogy legyen a weblapja amilyet készít az ügyfeleinek. Nézd meg, hogy színvilágban tetszik-e? Passzolnak-e a színek pl sötét világos színpárokat használ. Van-e egy fő színe a honlapnak?
Sok színt használ, vagy csak szolidan pár színt? Stock fotókat használ, amit internetről töltött le, vagy saját fotókat, egyedi grafikákat? Mennyire látod, hogy görgetés közben az oldal színei harmonizál, vagy összevisszaságot érzel az oldalon? Ha te laikusként úgy látod, hogy nem passzolnak a színek, stílusok egymáshoz akkor az bizonyára úgy is lesz mert egy weboldalt mindig laikusoknak készítünk.
2. Az oldal szöveges tartalma
A Szöveg ami elad egy honlapon ezért ezt vizsgáld meg jól, olvasd el először átfutva és ha úgy tetszik amit olvasol. akkor olvasd el részletesen minden bekezdést. Nézd meg, hogy minden nagyobb téma előtt van-e címsor, és ez a címsor ki van-e emelve? A címsor betűmérete nagyobb-e, más-e a betűtípus-e?
Egy jó címsor minimum kétszer nagyobb méretű mint a leírás szövege, karakteresebb betűtípus mint a leírás, azért mert ezt akarjuk először elolvastatni a látogatóval. Ez mellett a kíváncsiságot is fel kell, hogy keltse, hogy érdekeljen a leírás szövege és tudjam mit tartalmazhat a leírás.
A főoldalon hosszú leírások találhatók, vagy rövid lényegretörő leírások?
Egy weboldal főoldalának nem az a lényege, hogy hosszan részletesen leírja a szolgáltatásod. A látogatóid többsége csak átfutja a főoldalad és csak bele-bele olvas 1-2 neki tetsző részbe.
3. White space, vagyis térközök
Egy honlapot úgy könnyű értelmezni, ha tagoltan, szépen elvannak különítve egyes elemek.
Egy előző blog cikkemben írtam weboldal átalakításról és ott bemutattam, hogy milyen egy jó tagolás.
Amit figyelj meg az a blokkok közötti távolság. Ezt egy ügyfelem weboldal átalakításával mutatnám be.
Az első képen a piros vonalakkal jelölt részeknél különböző távolságokat látsz és ez miatt zsúfolt az oldal. A második kép a javított verzió ahol ügyeltem, hogy mindenütt a távolság megfelelő legyen, könnyen lehessen olvasni az oldalt, és színesebbre, stílusosabbra terveztem az oldalt háttérképekkel.
4. Nem elég bizalomkeltő a főoldal
Sok weboldal készítőnél, marketingesnél látni, hogy leírja a szolgáltatását, bemutatkozást ír, 1-2 ügyfélvéleményt és a referencia munkáit mutatja be.
Ilyen kevés információval az, a baj, hogy nem megkülönböztethető a konkurensétől, mert a konkurense is pont ennyit ír saját magáról, a másik pedig az, hogy a te honlapod, hirdetésed is hasonló lesz a konkurensedéhez, mert ha a sajátját nem tudja megkülönböztethetően pozicionálni akkor a tiedet sem fogja tudni.
Keresd az oldalán, hogy ő miben különbözik a versenytársaitól, milyen értékeket ír saját magáról a bemutatkozás mellett. Ha ilyen rész nem található, vagy túl általánosságokról ír mint pl, hogy rugalmas, gyors, precíz, akkor az a szakember az én szememben megbukott.
5. Nézd meg a munkáit
Ha webdesigner, weboldal készítő akkor a referencia weboldalait nézd meg az előző 4 pont alapján. Sok weboldal készítő saját honlapját szépre, tartalmasra eltudja készíteni, de az ügyfelei igényeit nem tudja megtalálni.
A marketingesnek pedig keresd meg az ügyfelei honlapját a referenciái között és a céginformáció oldalon nézd meg a bevételeik fejlődését, mert egy marketingesnek a legnagyobb referencia az, ha ügyfelei többet keresnek.
6. Beszélj vele telefonon
Ha az előző 5 szempontnak megfelelt a webdesigner, marketinges, azaz szimpatikus és tetszettek a referenciái, akkor kérj konzultációt. A legtöbb esetben ez ingyenes, így számodra semmilyen kötöttséggel nem jár.
Tedd fel bátran a kérdéseid, figyelj hogyan reagál. Ha türelmesen válaszol, emellett informatív és érthető válaszokat ad, akkor érdemes lehet folytatni munkakapcsolatot.
Láthatod elég sok mindent ellenőrizned kell egy webes szakember megkeresésekor, nem javaslom ezt a folyamatot lerövidíteni, kihagyni egyes pontokat, mert azon a céged bevételei múlhatnak. Egy jó weboldal, egy jó marketinges befektetés és nem kiadás.
Visszahozza a munkájának költségeinek az árát a cégedbe. Ezért ezen ne spórolj, ne a legolcsóbb szakembert válaszd. A szakmánkban nagyon is igaz ez a mondás. “olcsó húsnak híg a leve.
Ha weboldalt szeretnél készíttetni, vagy marketingest keresel akkor beszéljünk erről. Írj az űrlapon keresztül.