Ha jól vezeted az Instagram oldalad, akkor nagyobb eredményeket érhetsz el vele mint a Facebookon. Miért? Mert az organikus elérés nagyobb, vagyis a posztod több személyhez ér el hirdetés nélkül, és követőket is könnyebben tudsz szerezni.
Lehet, hogy te is azt hallottad, hogy a tinik szórakozása az Instagramon képek megosztása, de ez már több éve nem így van.
Az instagramon a fiatalok mellett már az idősebb 30-40-50-es korosztály is egyre nagyobb létszámmal van jelen, így már nem mondhatjuk, hogy csak a fiatalok közössége már.
Egy növekvő platformról beszélünk, rengeteg lehetőséggel, mely a közeljövőben még nagyobb szerepet fog kapni a marketingben.
Az Instagramra a posztolás egy kicsit másképp működik mint a Facebookon.
Az Instagram egy képmegosztó oldalnak indult, és képek nagyobb hangsúlyt kapnak. Az Instagram sajátossága a képlapozós posztok. A képlapozós posztot eredetileg panoráma képek posztolására találták ki, de ezt marketingesek kihasználva tartalom megosztásra használják. Előnye, hogy a hosszú tömbösített kép aláírás helyett, tördelt rövidebb tartalmakat oszthatunk meg képekkel, aminek az eredménye, hogy több személyhez elér a posztod, mert a képlapozós posztoknál több időt töltenek a felhasználók és ezt értékelve az Instagram rendszerének az algoritmusa, hogy ez egy értékes poszt mert percekig olvassák, ezért plusz követőknek mutatja meg.
A képlapozós posztokkal egyszerűen megtudod magad különböztetni a konkurenseidtől.
A marketingesek és a designereken kívül nem sok iparágnál látni, hogy készítenének képlapozós posztokat, és akiknél szép a design azok még kevesebben vannak, szóval ez neked csak abszolút előny. Egy jó design-nal könnyebben megjegyezhető leszel.
A design megkülönböztet, és ezzel kitűnhetsz az iparágadban, amivel könnyebben megjegyeznek.
Ami eltérő, feltűnő design, annak az emléke tovább megmarad az elménkben. Egy jó design exlusive hatást kelt. Egy fizikai bolt a kirakatának a design-je hívja fel a figyelmet. Instagramon pedig a poszt képekkel hívod a webshopodba, vagy a konzultációidra, programodba az érdeklődőid, és egy jó desingn-al könnyebben alakíthatsz ki magasabb árakat.
Ha a design-ra nem fektetsz elég nagy hangsúlyt, akkor…
– Nehezebben vesznek észre az Instagramon.
– Kevesebb személyhez jut el a tartalmaid.
– Drágán csak hirdetésekkel, fogsz tudni új érdeklődőket szerezni.
– Értékesítéseidből nem tudod kihozni a maximumot mert nincs egyedi megjelenésed.
“A design az ami megkülönbözteti a vállalkozásod a középszerűnek tűnő vállalkozástól.”
A Lehet a te terméked, új, forradalmi, legnagyobb segítség a célközönségednek az iparágadban, ha vizuális megjelenésben, design-ban nem egyedi, nem megkülönböztethető. Első ránézésre ugyanolyannak fog tűnni mint a többi, mert külsőleg nem különbözteted meg a többiekétől. Ugyanez igaz az Instagram megjelenésre, ahol képekkel és szöveggel adsz el leginkább, rövidebb videós tartalmak mellett.
Azért emelném ki a képlapozós posztokat mert,
a termékeket, sőt sok esetben a szolgáltatásokat is képlapozós posztok megtekintése után vásárolnak. Több képen több szögből, szép exlusive képekkel tudod bemutatni a terméked, ami erősen tud hatni az érzelmekre. Pl: az egyik képen ábrázolod a terméked, (ami legyen pl egy dísztárgy) dohányzó asztalon, másik képen étkező asztalon, harmadik képen a konyhában stb, és így a vásárló el tudja, képzelni, hogy hol lenne a helye a tárgynak, és, hogy milyen jól nézne ki ott.
Szolgáltatás esetében, vizuálisan pontokba szedve ikonokkal, képekkel ábrázolva tudod bemutatni a szolgáltatás egyes részeit, ami szintén erősen tud hatni az érzelmekre.
Amikre figyelj, ha képlapozós posztot készítesz!
– Ne pakold tele a poszt képet ikonokkal, szövegekkel. Csak a lényeget írd ki.
– Ne használj túl sok színt, 2-3 színnel is nagyon szép designt lehet készíteni.
– Ne írj túl sok szöveget a képre. Fogalmazz rövidebben.Tömören, a lényegről írj.
– Kivágott alakokat használj, vagy a háttéren legyen az alak.
– A kép széleitől hagyj távolságot, ne úgy csináld mint az első képen a címsornál látható.
– Ugyanígy hagyj kép és szöveg között is távolságot.