fbpx

Egy coach ügyfelem weboldal átalakítását szeretném bemutatni. Mariann saját maga készítette a weboldlát Divi sablonnal. Laikusként olyan apróbb hibákat vétet, amik képes összezavarni az olvasót, és átláthatatlanak látni a honlapot, ami miatt gyorsan elhagyták a honlapját

Első dolog amiben legtöbben hibázni szoktak 
akik saját maguk készítik a honlapjukat.

A  főcím leírása. Legtöbbször ez az első mondat amit a látogatód elolvas. Ez van a honlapod legtetején, és ezt érdemes 2x-3x nagyobb betűvel írni, félkövér betűtípussal. Ide egy figyelemfelkeltő mondatot szoktunk írni. Ezt úgy kell elképzelni mint az újságok borítójára írt címsorokat. Az újságnak az egyik legfontosabb eleme  címsor. Statisztikák szerint az címsor adja el az újságok felét. Hihetetlenül hangzik. A válasz logikus. Az újságok címsora olyan nagy betűvel van írva, hogy azokat több méterről is könnyen el lehet olvasni, és olyan frappáns figyelemfelkeltő, mondatot írtak ki, hogy a folytatásra kíváncsi lett az olvasók többsége. Több méterről olvasva a címsort, odamennek az olvasók a polchoz és leemelik az újságot, hogy beleolvassanak. Ekkora ereje van a címsornak. 

A honlapod címsorának is ugyanez a feladata, hogy tovább olvassanak és az olvasód kíváncsiságát még jobban fokozza. Bizonyított tény az is, hogyha kíváncsiak vagyunk valamire akkor jobban figyelünk, több részletet megjegyzünk a szövegből, mintha csak érdeklődnénk, böngésznénk. Mariannak a régi címsoraz volt, hogy kezd itt. Most már tudod te is, hogy ez a címsor nagyon gyenge semmilyen hatást nem vált ki az olvasóból, és így  második mondattal kell kiváltanod azt amit az első mondattal kellett volna. A második mondat egy kicsivel kisebb figyelmet kap már, ezért az első mondatban a legnyerőbb a figyelemfelkeltés. 

Mariann hajtáslap oldala előtte. 

 

 

Mariann hajtáslap oldala átalakításom után.

2. gyakori hiba a weboldalakon a rosszul tagolt mondatok.
Nagyon sokszor a látvány
alapján döntünk arról, hogy valamit elolvassunk-e, márpedig egy összefüggő, megfelelő tördelés és formázás nélküli szöveg nem közvetít pozitív üzenetet. A zsúfolt szöveg azt közvetíti a látogatónak, hogy rengeteget kell olvasni azért, hogy picit is kibontakozzon a szöveg tartalma, ilyen esetekben pedig legtöbbször úgy dönt a látogató, hogy inkább nem kockáztat, és bezárja az oldalt.

Címsorokkal és 4-5 soros leírással tagold a szövegeid. Ez mellett használhatsz ikonokat, képeket.

 

Mariann oldala előtte.

 

Mariann oldala szerkesztésem után.

 

 

3. tipikus leggyakoribb hibánk említeném a helytelen színek használatát a weboldalakon.
V
agy túl sok színt használnak az oldalon, vagy megfelelően 2-3 színt, de azok nagyon hasonlóak. A stílusos, szép színhasználaaz, ha 2-3 féle színt használsz és megvan a kontraszt köztük. Az egyik világosabb a másik sötétebb, vagy az egyik szín meleg színtípus, a másik pedig hideg színtípus. 

 Nézzünk erre is egy példát.
M
ariann oldala amikor saját maga szerkesztette. 

Itt 4 szín szerepelt világoskék, sötétkék, zöld, piros. Leginkább a világoskék és a sötétkék ami elrontja designt. Gyakori, hogy valaki háttér színnek is 3-4 féle háttér színt használ a weboldalán. Háttérszínnek is 2 szín használatát ajánlom. 

 

 

és az átalakításom után 2 színt használtam a zöldet, a világos kéket, a címsorok alatt, és az alapszín pedig a fehér. 

 

 

4. Súlyos hibának mondanám azt, hogy a weboldalakon nehezen megtalálható az elérhetőségek és nem kattinthatók.
Nem csak 
a kapcsolat oldalon a helye az elérhetőségnek. Elérhető legyen a telefonszámod, email címed, boltod címe nyitvatartása főoldalon és minden aloldalon is. Ügyelj arra is hogy Mobilon kattintható legyen a telefonszámod, email címed és laptopon, pc-n pedig az email címed legyen kattintható. Ez mellett pedig tüntesd fel a social media elérhetőségeidet. 

5. Végzetes hiba, ha nincs egyértelmű call to action a főoldalon.
Alapvető hibája sok weboldalnak, hogy nincs rajta egyértelmű cselekvésre buzdítás –  “call to action”. Hiába van a weblapnak nagy látogatottsága, ha nem ösztönözzük az olvasókat cselekedetre (pl.: “Rendelje meg most!”, “Hívjon most, Iratkozz fel a hírlevélre!”, stb.), akkor elveszíthetjük őket.

Mariann céljaz volt a honlappal, hogy jelentkezzenek őhozzá egy rövid ingyenes konzultációra. Erre a saját maga készített verzióban nem utalt . Az új verzióbaa főoldal alján létrehoztam erre egy részt. Mert ha valaki végig pörgeti a főoldalt, akkor már rögtön találkozzon egy jelentkezés résszel. A látogatóidnak a 40-60%-a főoldalt görgeti végig csak, és ha itt nem talál jelentkezés űrlapot, elérhetőséget, akkor kilép az oldalról. 

Ez a rész most így néz ki Mariannál. A 3 ikonos rész jelentkezés, konzultáció, és akcióterv. Jelentkezés leírása, hogy hogyan tudsz jelentkezni őhozzá, konzultáció, hogy a konzultáció hogyan fog kinézni, miről fog szólni, és az akcióterv pedig, hogy mit kapsz a konzultáción milyen tudással, tapasztalatokkal távozol a konzultációról. Egy ilyen meggyőző leírás után pedig jelentkezéshez egy űrlapot készítettünk amivel gyorsan egyszerűen lehet jelentkezni a konzultációra. 

 

 

6. Utolsónak a sorba az ssl biztonságot említeném meg.
Az SSL tanúsítványok arra szolgálnak, hogy létrejöhessen egy biztonságos, titkosított csatorna a látogató és a szerver között. Bizonyos információknak, mint a hitelkártya adatok, fiókbelépéshez szükséges adatok és egyéb kényes információk adatait nem közli a rendszer a weboldal tulajdonossal. Így teljesen biztonságban vannak a bank- hitelkártya adataid. A webáruházaknál ez már kötelező beállítás a weboldalaknál ahol nincs  bank- hitelkártya fizetési beállítás nem kötelező, de ajánlott mert ezzel is hitelesebbnek tűnik az oldalad.

További 33 tipikus hibákról pedig írok egy másik  blog posztomban ITT

 

Itt  végén pedig bemutatom a két weboldalt teljes egészében előtte utána, hogy mennyit fejlődött az oldal, hogy átláthatóbb, könnyeben értelmezhetőbb, részletesebb, bizalomkeltőbb, szebb lett, és egységes design lett kialakítva az oldalon.

 

   

További hasonló blog cikkek!