Első, hogy a célközönséged határozd meg!
Közösségi média felületről beszélünk. A nevében is benne van, hogy egy közösséget kell létrehoznod. Egy olyan közösséget ahol hasonló személyek csoportja van, hasonló problémára keresnek megoldást. Minél pontosabban meg tudod határozni a célcsoportod, annál könnyeben fogsz tudni olyan szolgáltatást, terméket kínálni nekik amit megvásárolnak. Szűkítsd a célcsoportot! Rossz példa, ha egy fitnesz edző ezt mondja, hogy ő segít lefogyni 20 éves kortól 60 éves korig férfit nőt.Ez egy általános megfogalmazás. Egy olyan módszert kínál ami mindenkinek jó, és nem biztos, hogy ugyanolyan tempóban szeretne tornázni egy 20 éves mint egy 60 éves. Ehelyett mondhatja, hogy ő egy adott korosztállyal dolgozik, vagy egy adott célközönséggel, pl 20 kilogrammnál több túlsúllyal rendelkezőkkel, vagy kismamáknak segít szülés utáni fogyásban.Itt már a célközönség megvan szólítva és érzik, hogy a problémájukra konkrét segítséget kapnak.
Szóval az első, hogy egy szűkebb célcsoportot keress és őket hívd meg az oldaladra. Így fogsz tudni mindig olyan posztot írni amit minden követőd érdekelni fog.
Hozz létre egy Facebook csoportot!
Ajánlott először egy Facebook, Intagram oldalt létrehozni oda meghívni a célközönségedet, és onnan egy Facebook csoportba hívni őket. A Facebook csoportnál belépésnél kérdésekkel szűrni tudod a csatlakozókat, a másik előnye pedig, hogy a Facebook csoportban a posztokat nem lehet hirdetni, ezért nagyobb elérést engedélyez. Általánosságban egy Facebook oldalon 20-35%-át éred el a követőidnek, míg egy csoportnál, ha jól csinálod akkor 50-60-70%-át is eltudod érni a követőidnek.
Keltsd fel a figyelmet és építs bizalmat!
A posztjaidnak első feladta, hogy a figyelmet keltsék fel, hogy állítsák meg a követőid a görgetésben. Ezt egy jó címsorral és egy jó posztképpel vagy videóval tudod megtenni. A Bizalmat a hitelességed, szakmai tudásod, Becsületes, megbízható imázsod, saját sztorijaid, személyiséged, az eredményeid. fogja eladni.
Vond be a követőid a posztokba!
Az a poszt a legeredményesebb amelyik legtöbb hozzászólást kapja.H egy poszt kap egy lájkot akkor az, azt jelenti, hogy tetszett a követőknek, de ha kommentelnek alá akkor volt olyan érdekes a poszt, hogy vegye a fáradságot és megossza a véleményét. Ezt jobban értékeli a Facebook, instagram és az ilyen posztokat több személynek mutatja meg. Ezt, úgy tudod elérni, hogy egy kérdést teszel fel a poszt végén.
Indíts live videókat!
Online legeredményesebbek a live videók, Ha egy videónak az indulását hirdeted meg, ami 30-60 percben egy nagy problémára ad megoldást az adja az egyik legnagyobb érdeklődést. A live videóknak a sajátossága még, hogy induláskor értesítéseket kapnak az aktív követők, hogy egy live adást indítottál, és ez is hoz nézőket az élő adásodra.
Készíts nyereményjátékot!
Nyereményjátékokat mindenki szereti, nyerni mindenki szeret. Ezzel az egyik legegyszerűbb bevonni a célközönséget, hogy aktívan figyelje az oldaladat. A főnyeremény amit lehet nyerni az legyen elég nagy, hogy megérje játszani, és legyen elég nagy esélye a követődnek hogy nyerhessen.
Ezért javaslom, hogy legyen több kisebb, nagyobb nyeremény amit meg lehet nyerni. Arra viszont figyelj, hogy legyen nyereményjáték szabályzatod és a Facebook szabályzatában benne van, hogy nyereményjátékban nem lehet kérni, hogy osszák meg vagy jelölj meg egy barátot kommentben.
Szóval követő szerzésre nem használhatod a nyereményjátékokat. Ha mégis megpróbálod akkor bárki jelentheti az oldalad a Facebook felé, hogy szabályt sértettél, és letilthatják az oldalad 1-2 hétre vagy akár egy hónapra is, és ha ezt egy konkurensed tudja, akkor arra mérget vehetsz, hogy jelenteni is fogja. Ezért ne adj esélyt a konkurensednek, hogy kiszúrhasson veled.
Hívd szavazásra a követőid!
Nagyon jó szavazó téma lehet egy érdekesség az iparágadból, egy érdekes statisztika, egy újdonság ami bejött, egy új ötletet megszavaztathatsz amiből szolgáltatást, vagy terméket csinálnál. Szavazást, akár hetente, kéthetente is csinálhatsz. Még jobb ha megkéred a követőid, hogy röviden írják meg a véleményüket a szavazatukról, kommentben.
Hívd a követőid egy x napos kihívásra!
Indíts egy kihívást az iparágaddal kapcsolatban. Olyan kihívást válassz amit minden követőd végig tud csinálni, és nagy látványos eredménye lesz. A lényeg, hogy könnyű legyen elkezdeni és szép lassan, legyen egyre nehezebb. A résztvevőket bátorítsd, dicsérd meg az eredményeikért, és motiváld őket, hogy végig is csinálják.
Ezekkel a módszerekkel a követőid nagyobb többségéhez elér a posztjaid, és így tudsz aktívabb közösséget építeni akik nagyobb eséllyel vásárolnak, mert segítetted őket posztjaiddal, amivel érdekességekről, az ők releváns, aktuális problémáikról beszéltél és megismertetted velük, hogy hogyan érhetik el a céljaikat.