A weboldalad eredményességét a marketing stratégiád, honlapod szövege és a vizuális megjelenése (design) határozza meg!

Egy weboldalnak manapság jóval több feladata van, mint biztosítani az elérhetőségeidet a látogatók számára. Ma már nem úgy készítünk weboldalt, hogy csak legyen, mindegy mi van rajta, hanem konkrét, speciális céllal hozunk létre minden egyes aloldalt. 

 

Célcsoportok meghatározásával kezdjük!

Kik lesznek a vásárlóid? Melyik korosztály? Nők? férfiak? Milyen a családi állapotuk? Milyen az anyagi helyzetük? Mert, nem ugyanaz indokból fog tőled vásárolni egy fiatal és egy idősebb! Pl: ha te fitnesz edző vagy és a honlapodon a fiataloknak szeretnéd eladni a szolgáltatásod akkor nekik a fit testedzést, sportot, és a hangulatos órákat mutatod be. 

Ha pedig idősebb korosztálynak árulod, akkor nekik az egészséget, fiatalos mozgást. Mindkettő célcsoportnak árulhatsz csak 2 külön oldalon. Minél személyesebben szólítod meg a honlapodon a célközönséged annál inkább érdeklődőbben olvas tovább az oldaladon.

Pozicionáld magad!

Azt kell kommunikálnod, hogy miben vagy másabb a konkurenciánál, hogy miben vagy jobb! Pl a Volvo autógyártók autóik a legbiztonságosabb ezt kommunikálják. Ezért akik biztonságos autót szeretnének venni. Ők Volvo autót vásárolnak. Neked is legalább 1 dolgot kell kitalálnod amiben különbözöl a konkurenciádtól. 

Ez lehet pl: hogy nálad szokásos 1 év garancia helyett 2 év a garancia mert te bízol a minőségedben. Vagy szokásos 3 nap házhoz szállítás helyett te egy nap alatt szállítod a termékeid. Ez a honlapod célja, hogy valahogy kapcsolatba lépjen veled, 

 

Egy ingyenes ellenállhatatlan ajánlatot kínálj az érdeklődőidnek!

A  visszautasíthatatlan ajánlat az érdeklődőidnek olyan valami, ami a terméked, szolgáltatásod egy darabja pl: egy pdf, videó, ingyenes konzultáció amin keresztül bemutatod magad és egy kis segítséget nyújtasz az érdeklődöd problémájára, amelyért nem pénzben fizetnek az érdeklődőid, hanem adatokkal, amely rendszerint egy e-mail cím. 

Az ajánlatodon keresztül ismer meg jobban az érdeklődőd és a bizalmát nyered el. Ennek az ajánlatnak legalább olyan értékesnek kell lennie, mint egy fizetős termékednek, szolgáltatásodnak. Ha nem az, akkor az érdeklődőddel megszűnik a kapcsolat, csalódni fog, és nem fog tőled vásárolni.

 

Belépő termék

Minél drágább valami, annál nagyobb elköteleződés szükséges a vásárlóidnak. Ezért gyakran alkalmazzuk az úgynevezett belépő terméket, ami a termékünk, szolgáltatásunk egy darabja. Ilyen pl: a minta termék, akciós bérlet a fitnesz iparban. Az érdeklődőidet már meggyőzted félig, hogy jó amit kínálsz, de még egy kicsit szkeptikus. Ekkor nagyon jó a belépő termék. Egy kis elköteleződéssel kipróbálhatja a terméked, szolgáltatásod.

 

Alakíts ki csomagokat is!

A termékeidhez, szolgáltatásodhoz adj csomag ajánlatokat is. Csomagban jobban megéri megvásárolni a boltban a fogkrémet, dezodort. Ugyanezt alkalmazd te is a vállalkozásodban. Vegyél minimum 3-4 terméked, szolgáltatásod vagy vegyítheted ha mindkettő vállalkozás forma megtalálható nálad és adj ezekhez ajándékokat, bónuszokat ami még vonzóbbá még csábítobbá teszi az ajánlatod. Legyen minimum 3-4 csomagajánlatod.

 

Exlusive ajánlat

Mindenkinek a célcsoportjában vannak olyan személyek 3-5% akik a legjobbat, legjobb minőséget akarják megvenni és az ár az nem számít nekik. Ők, akik a legújabb autó modellekkel járnak, a legdrágább öltönyt vásárolják, és ők mindenből a legjobbat akarják. Nekik állíts össze egy fullos csomagot, amibe mindent belepakolsz és mellé sok ajándékot. Ezzel a technikával kielégíted az ő vágyaikat is és magadnak nagyobb profitot termelsz. 

Hajtáslap az első amit lát a honlap látogató!

A főoldalad egyik legfontosabb része a hajtáslap.( a honlap az a része amit görgetés nélkül lát a látogatód a honlapodon) Itt derüljön ki hogy pontosan mivel foglalkozol, és hogyan segítesz a problémáján, hisz ez az első amit tudni akar rólad a látogatód. Ide max 3-4 mondatot írj ami felkelti a látogatóid érdeklődését. 

A lényeg, hogy legyen tömör, tetszetős, de nem zsúfolt a honlapunk hajtáslapja! Arra kell törekedned a hajtáslapon, hogy a látogatóid kíváncsiak legyenek a weboldalad további részeire is.

 

A célközönséged számára fontos tartalmakat írj!

  A weboldalad főoldalán előtérbe kell helyezned a legfontosabb tartalmaid. Célközönségednek kell írnod. Az embereknek egyből tudniuk kell, amikor a weboldaladra érkeznek, hogy nekik szól-e az oldalad. Mutasd be a szolgáltatásod/terméked. 

Írd meg hogy miben vagy másabb, mint a konkurensed. Kiknek szolgáltatod, és őnekik miért tudod jobban szolgáltatni a szolgáltatásod/terméked, mint a versenytársaid. Mutasd be a látogatódnak, hogy hogyan folynak nálad a munkafolyamatok.

 

 Mutasd be a vállalkozásod, és vállald fel önmagad!

A látogatóid meg szeretnének ismerni és magadról minél több érdekes információt ossz meg. Mutasd meg, hogy mitől vagy hiteles. Rakd ki a vevői véleményeidet. Ha szerepeltél a tévében, akkor a riportot rakd ki. Rakd ki az összes elismerő okleveled, díjaid. Írd meg a legjobb sztorid, ami a legnagyobb segítség volt a vevőidnek. Írd meg, hogy milyen garanciát vállalsz.

További hasonló blog cikkek