A vállalkozásban az egyik legfontosabb dolog, amire fókuszálnunk kell az, hogy megkülönböztessük magunkat a konkurenciától!
Valamit másképp csinálni mint a konkurencia. Kell egy valami plusz, valami újdonság mindabban, amit csinálsz, ami megkülönböztet a konkurenciától.
Rossz pozicionálások:
Olcsó vagyok, vagy ár érték arányban a legjobb.
Legjobb minőségű szolgáltatások.
Erős, tartós, hosszútávú befektetés
Elégedettek az ügyfeleink
Kimagaslóak az eredményeink
+1 Legrégebb óta a piacon.
Ezt lehet nem kommunikálja a konkurensed, de ez akkor sem egy jó kommunikáció. Hiába a te céged a piacvezető asztalos cég a városban, ha nyílik egy olyan cég aki azt kommunikálja, hogy egyszerűbben összeszerelhető szekrények, könnyebb masszívabb anyagból készülnek, legó szerűen többféleképpen összeszerelhető.
Ezeket mind kommunikálja már egy konkurensed és nem egy erős üzenet. Ennél kreatívabbnak kell lenned, egy olyan kell találnod ami igazán nagy hatást vált ki a vásárlóidból egy összetett mondat kell ami pozitív érzelmeket vált ki abból aki olvassa.
Egy jó pozicionálás segít új ügyfelek bizalmát megszerezni!
mert már egy jó pozicionálásból is következtetni lehet, hogy mivel foglalkozol, és pontosan kiknek segítesz a szolgáltatásoddal. Egy jó pozicionálás mutatja azt is, hogy miért a te vállalkozásodat válasszák, és egy jól megírt pozicionálás megragadja az érdeklődőid figyelmét.
1. Kutass, hogy mi az amire panaszkodnak célközönséged.
Az nagyon jó lehet, hogyha egy plusz problémát old meg a vállalkozásod.
2. Mi az ami fontos neked, amit a konkurencia rosszul csinál, ami a konkurencia gyengesége és te jobb tudnál lenni benne?
Ez szintén lehet olyan dolog amire panaszkodik a célközönséged, vagy amit látsz a konkurenciánál, hogy gyengén csinálják, de fontos az iparágadban.
3. Nézd meg, hogy mivel tudsz nagyobb élményt adni a termékeddel, szolgáltatásoddal, mint amit a versenytársaid nyújtanak.
Pl: ha szalonod van. Kellemes zene szól. Jó illatok vannak. Modern berendezések vannak nálad, vagy könnyen lehet nálad foglalni időpontot online valami pluszt keress.
4. Nézd meg hogy mi az erősséged, amiben jobb vagy mint a konkurencia.
Gyűjtsd össze azokat az erősségeidet amikben jó vagy!
Pontozd, hogy az erősségeid mennyire állnak közel hozzád, pontozd, hogy a konkurenseid mennyire kommunikálja ezt, és hogy mennyire van erre igény, és ennek a függvényében döntsd el, hogy mi lesz a pozicionálásod.
A pozicionálásod, lehet a honlapod fejlécében, facebook oldaladon, facebook csoportod borítóképében. lehet a névjegykártyádon, email levélben aláírásodban. Kirakhatod az üzleted cégtáblájára és az utcán sétáló célcsoportodnak megragad a tekintete rajta és betér hozzád.
Ha a pozicionált szövegedből nem ugrik be a vállalkozás tevékenysége, akkor az nem egy jól megírt pozicionálás!
Minden iparág facebook oldala hasonlít egymásra és tüzetesebb vizsgálat után lehet rájönni, hogy mi a profilja a vállalkozásnak, vagy sok esetben még ekkor sem, de ha te kiírod a borítóképedre a jó pozicionálásod üzenetét , akkor rögtön látom, hogy én téged kereslek, hogy te az én problémámra segítséget nyújtasz vagy sem. Ez a pozicionálás legyen rövid 1-2 mondat.