1. Ami az egyik legfontosabb, hogy a pozicionálásodról kommunikálj, arról amivel megkülönbözteted magad a konkurenciától.
Ezt megfogalmazhatod egy szlogenben is, és a Facebook oldalad fejlécébe beilleszheted egy képpel. Az Instagram oldaladon pedig a bio üzenetedebe írhatod ezt bele.
A posztjaidban lényeges, hogy ne direktbe szapuld a konkurenciád, ne nevezd meg, hogy xy ilyen és ilyen, hanem általánosságokról írj az iparágadról amik hiányosságok, és hogy te ezeket hogyan csinálod jobban, milyen eredményekkel.
2. Oszlasd el a tévhiteket.
Minden iparágat nagyon sok tévhit övezi. Nagyon sok közhely van amit sajnos rosszul tudunk, és ezek a dolgok megbélyegzik a szakmád. Ilyen pl az én szakmámban, hogy a marketing az ördögtől való-e? Az egészség iparban, hogy a tej egészséges-e? Tanácsadók körében, hogy optimizmus, vagy realizmus? Pénzügyi tanácsadók körében, hogy megéri-e életbiztosítást kötni vagy sem?
Ezek mind olyan dolgok amikről beszélni kell, és tanítanunk a célközönségünket.
3. Gyakran ismételt kérdések.
Sok tévhit is gyakran ismételt kérdés, és ez mellett olyan dolgok amik miatt nem tudnak hinni a szakmádban a követőid, vagy ami mitt kételkednek a szkmádban. Ezeket a kérdéseket gyűjtsd, és örülj ha valaki a kérdéseivel keres meg téged. Ajánlott még a követőket egy kérdőívben is megkérdezni, hogy mik az ilyen kérdései.
4. Sztorizz!
Legjobban sztorikat szeretünk hallgatni, olvasni az újságban, és a közösségi média oldalakon is asztorik a legérdekesebbek, és a sztorikra emlékezünk legtovább egy céggel, vállalkozással kapcsolatban.
A saját sztorijaid amik legjobban megkülönböztetnek a konkurenciától.
Sztorizni nem könnyű tudom, és sokszor nincs is sztorid. Egy jó sztori lehet az is ami a múltban történt veled. Nem muszály mindig a jelenről írni. A sztori lényege, hogy vlamilyen tanítás jellege legyen. Jó, rossz fordulatokat írj benne, izgalmas legyen mint egy regény.
Fogalmazhatsz röviden, és hosszabban is. Ha hosszabban foglmznál akkor írd meg a sztoridat több posztba, vagy készíts erről egy videót.
5. Írj, mesélj, sztorizz az aktuális szolgáltatásodról, termékedről amit el szeretnél adni.
Ahhoz, hogy tőled valaki vásároljon a közösségi média oldaladról, ahhoz minél több információt kell mondanod, a termékedről, szolgáltatásodról. A követőidnek 100% -ig
meg kell győződniük, hogy nekik való-e az amit kínálsz vagy sem.
Történeteket emelném ki itt is, amik nagyon erős hatással vannak ránk, és a legerősebb tényező ami képes eladni.
6. Mindig legyen valami újdonság amit árulsz.
Minimum évente egyszer gyárts olcsóbb, drágább tanítás jellegű infó terméket szakmáddal kapcsolatos témában. Újdonságra mindenkinek a követőinek egy nagy része vevő. Az infó terméked egy problémára nyújtson megoldást.
7. Legyen egy nagyszabású kampányod.
Ez egy nagyobb befektetés a vállalkozásodba, de milyen nagy befektetés olyan nagy profitot is tud hozni. Ilyen például egy nagy több száz fős rendezvény, bemutató, roadshow webinárium. Több ezer, több százezer főnek hírdeted a célközönséged, és ezzel minél többen megismernek, építed a márkád.
8. Ügyelj vizualitásra, a designre.
A design, a márkád, én márkád építi, és segít megkülönböztetni a konkurensed posztjai közül. Első amit látunk a posztok között azok a képek. És ha a te poszt képeiden van valamilyen elem ami megkülönbözteti a konkurensed poszt képeitől, akkor azzal még jobban erősíted a márkád, még könnyebben látják, hogy az a posztod. A design másik szerepe, hogy a vállalkozásod tükrözze.
Ha az a vizuális megjelenés mit mutatsz a weboldaladon, közösségi média oldaladon, nem olyan profi (vagyis nem egy grafikus, designer által készített minőség) akkor a vállalkozásod, kezdő, sikertelen vállalkozásnak fogják hinni, mert látják, hogy nem telt neked grafikusra, vagy egy olyan képzésre nem tellett neked ahol megtanulhatod, hogyan legyen vizuálisan szép az oldalaid.
Ha most indítod a vállalkozásod, akkor még nem olyan nagy probléma.
Olcsóbban mint mások el tudsz indulni, és szép lassan fejleszthetsz, ha a lassú tempó elég neked. 1-2 éves vállalkozásoknál viszont már elvárt, hogy szép megjelenése legyen, mert ekkor már feltűnően gyanús, hogy most te sikeres vagy-e, vagy sem.
9. Termékpiramis.
Ezzel már az a célunk, hogy ügyfeleket szerezzünk, és szintén megkülönböztető módon mint a konkurensünk. Ingyenes ajánlattól kezdve, az olcsóbb szolgáltatásokon keresztül, csomag ajánlatainkig vezetjük végig az ügyfeleinket.
Egy olyan személy aki nem ismer téged, ő egy kicsit szkeptikus, óvatos lesz vásárláskor.
Hogy ezt a szkeptikusságot eloszlassuk, kínálunk az ügyfélnek egy ingyenes csalit.Ingyenes konzultációt, pdf-et, videót, tesztet kínálhatsz neki.
Miután megszerezted a bizalmat értékesítheted neki az első terméked vagy szolgáltatásod.
A pár ezer forintos terméket, szolgáltatás hívjuk Belépő terméknek, aminek a célja, hogy alacsony áron kevés bizalommal kínáljunk terméket, vagy ha csak valamit ki akar próbálni az ügyfél. Ilyen lehet pl egy alkalmas edzés, minta termék, könyv, videó.
A szolgáltatásod egy vonzó csomg ajánlatba érdemes foglalni, amit, ha az ügyfél végignéz, azt mondja ez egy nagyon jó ajánlat, jó árban van, és érdemes megvenni.
Ajánlott több csomag ajánlatot összeállítani különböző árkategóriákba.
10. Legyél jelen több közösségi média csatornán, ahol a célközönséged van.
Egy közösségi felületen jelen lenni nem elég. Ha csak egy felületről tudsz ügyfeleket szerezni, akkor, ha azzal a média csatornával történni valami. Pl leállnak a szervereik, akkor te új ügyfeleket online nem tudsz szerezni. Érdemes 3-4 vagy akár még több közösségi oldalon jelen lenni. Ajánlott a Facebook, Instagram, Youtobe, Email marketing, Weboldal, Blog, Pinterst, Linkedin.
11. Hirdess! Szerezz új követőket.
Stagnálás nincs ami nem fejlődik az visszafelé fejlődik. Ingyenes ügyfélszerző módszerekkel tömegekhez nem érsz el, és a vállalkozásod növekedni nem is fog tudni. Olyan nem lesz, hogy minden hónapban ugyanannyi ügyfelet tudj szerezni ingyenes módszerekkel.
Egy idő után muszáj lesz elkezdened Facebook, Google hirdetéseket készítened. Ha neked az a célod, hogy minden évben fejlődjön a vállalkozásod, akkor ahhoz több személyhez kell elérned, nagyobb közösségi oldalt kell építened és ezt csak hirdetésekkel tudod elérni.
Hirdess egy webinariumot, kihívást, Csali videó sorozatot, tesztet, konzultációt.