fbpx

Mi a vállalkozás célja?

Egyesek szerint a vállalkozás célja a profit, a nyereség, hogy minél több pénzt keress vele és meggazdagodj. Mások több szabadidőt szeretnének, kevesebbet dolgozni mint alkalmazottként. Ez az első évben biztos nem fog sikerülni amikor még a szárnyaid bontogatod. Van aki a saját szabadidős tevékenységét látja a vállalkozásában, hogy a hobbijának tudjon élni. Ez is nagyon jó, és lényeges, hogy szeresd amit csinálsz, de az elsődleges cél az értékteremtés legyen. Vagyis amit csinálsz, vagy eladsz az érték legyen a vásárlódnak, ügyfelednek. A vevőidből élsz tőlük kapod a pénzt fizetséget, és ők értékelik a vállalkozásod. Ha rossz vevő véleményeket kapsz akkor rossz híredet fogják kelteni. De ha megvannak veled elégedve akkor ajánlani fognak az ismerőseiknek, gyorsan tudsz növekedni, fejleszteni, Brandedet építeni és az áraid emelni.

Ezért nézd, hogy mi az igazi érték a vásárlóidnak. Azok a vállalkozások mennek csődbe legelőszőr akik az értékteremtés, helyett a nagy nyereségre koncentrálnak. Minden induló vállalkozás kezdeti időszakban nehézségekkel fognak szembenézni. Van aki kisebbel, lesz aki nagyobbal. Ha ezeket nem orvosolod azonnal szintél kiesel a vállalkozói játékból. Ez a második leggyakoribb oka, hogy egy vállalkozás tönkremegy az első 5 évében. 


Merj vállalkozni! – Tűzz ki célokat! – Álmodj nagy anyagiakról!
És ez mellett tervezd meg, hogy kinek mekkora segítséget nyújtasz!

Sokaktól hallhattad már, hogy vállalkozást csak nagy tőkéből lehet indítani és pénzt csak pénzből lehet csinálni.

EZ NEM IGAZ! 

Ha a célod, az álmod egy szálloda, egy kaszinó, egy plaza, akkor igen ezekhez több millió forint kell az  induláshoz.
De, ha neked a vállalkozás ötleted virtuális asszisztens, coach, fényképész, masszőr stb (további szolgáltatás alapú vállalkozások) akkor neked a vállalkozás indításhoz, csupán eszközökre kell kiadnod pár százezer forintot. 

A Vállalkozás alapja, hogy szeressük amit csinálunk, jól érezzük magunkat munka közben és értékes legyen számunkra is és a vásárlóink számára is amit adunk. Ne az legyen benned, hogy amit szeretnél csinálni azt már csinálják sokan és túltelítettség van a piacon. Minden vállalkozás egy problémát old meg.

Keress egy célközönséget akiknek a problémáit megtudnád oldani másképp mint a konkurensed, ami nekik nagyobb érték volna, nagyobb segítség és máris megvannak az ügyfeleid. (Na jó nem egy csapásra lesznek meg, de ez a rövid, elmélete hogy hogyan legyen ügyfeleid. a többi a 3 pontos modellen múlik.)

Nem mindenki születik vállalkozónak, de bárki azzá válhat.


Ha megtaláltad, hogy mivel indítanád a vállalkozásod akkor ezt a 3 dolgot vizsgáld meg benne.

Szereted-e? Akár évekig, évtizedekig is csinálnád? Büszke tudsz-e rá lenni?

– Jó vagy-e benne? Van- e tehetséged hozzá? Teremt-e értéket a vállalkozásod a vevők számára?

– Anyagilag megéri-e? Annyit tudsz-e keresni vele amennyit szeretnél? Mennyire profik a versenytársak? Tudsz-e versenyezni ellenük? A világ 9. legjobb póker játékosa sem fog leülni egy asztalhoz játszani nagy tételben a nála jobb 8 játékossal. 


Biztos hallottad már te is, hogy 10 induló vállalkozásból 8 elbukik. Ha nem is 10 -ből 8 vállalkozás, de sok elbukik, csak azért mert nem követik ezt a 3 pontos modellt.

A 3 pontos modell!

– Vizsgáld meg a sikeres versenytársakat!

– Modellezd le a működésüket, vagy legyen egy ütős üzleti modelled!

– És tanulj ez mellett a szakmádról, és a marketingről amivel fejleszted a vállalkozásod!

Akik ezt a 3 elvet nem követik azok egy lejtő pályára vezették a vállalkozásukat ami egyenesen egy nagy szakadékba vezet. 


Azt kínáld amit a vevők szeretnének, és úgy kínáld, hogy megszeressék!

Törekedj tehát arra, hogy valódi igényeket elégíts ki. Mindig olyat nyújts a vevőidnek amit értékesnek tartanak, amire vágynak, amire szükségük van, amit hiányolnak, amitől jobbnak, többnek érezhetik magukat, amivel örömet szerezhetsz nekik. nők és férfiak egyaránt sokkal jobban vásárolnak érzelmi alapon, mint tudatosan. 

Ha érzelmileg megtud fogni a szolgáltatásod, vagy a terméked akkor azt nem is kell “nyomulósan eladnod”, nem kell tukmálnod, vásárolni fognak tőled, vágyni fognak arra amit akarsz adni, és meg akarják szerezni mert egy problémát oldasz meg egy vágyat elégítesz ki. 

A legtöbb esetben nem azt nézik, hogy mit tud a terméked/szolgáltatásod melegít, hűt, gyógyít, gyors, erős a motorja stb. Hanem azt, hogy milyen érzelmeket vált ki. Kényelmes, biztonságos, nyugtat, anyagi befektetés, magabiztosságot ad, örömöt okoz stb. 

Minél jobban ismered a vevőid annál jobban ki tudod elégíteni az igényeiket és így fogod tudni, hogy mire vágynak. Ezt pedig egy alapos piackutatással tudod kideríteni. 

A piackutatást azt évekkel később is időközönként újra el kell végezni. Mert az emberek igénye változik és ha nem reagálsz erre a változásra akkor elkezd hanyatlani a vállalkozásod. A cégek akiknek évekig jól ment és egyszer csak romlani kezdenek az eredményeik, csökkennek a bevételek és csődbe mennek, egyik leggyakoribb oka, hogy nem mérték fel újra a piaci igényeket és módosítottak ez alapján a termékükön, szolgáltatásukon. Tesztelés legegyszerűbb formája az lehet kérdőív, vagy termékminták küldése a célközönségednek.

 Piackutatás után a pozicionálásod dolgozd ki amiről itt olvashatsz.


Összefoglalva még egyszer hogy mik a teendőid.

 1. A vállalkozás ötletedet vizsgáld meg, hogy megfelel-e ennek a 3 pontnak. 

– Szereted-e?
– Jó vagy-e benne?
– Anyagilag megéri-e?

 2. Vizsgáld meg a versenytársakat keress rá a legjobbakra a googleben! 

3. Legyen egy jó üzleti modelled vagy modellezd le a sikeres versenytársakat!

4. Tanulj folyamatosan a szakmádról, képezd magad tovább, és tanulj marketingről, hogy fejlődni tudjon a vállalkozásod! 

 

További hasonló blog cikkek!