fbpx
Egy jó termék vagy szolgáltatás megalkotása önmagában még nem jelenti azt, hogy sikerre is viszi a vállalkozásunkat. Ezt hitelesen is kell eladnod és valami mást kell ígérned mint a konkurensed, egy vonzóbb ajánlatot kell kínálnod az érdeklődődnek.

Négy ponton kell végigvezetned a látogatódat, hogy vásárlód legyen.

 

1. Ébressz figyelmet!

2. keltsd fel érdeklődést!

3. Építs ki bizalmat ébressz vágyat!

4. cselekvésre buzdíts!

El kell érned, hogy a követőid értsenek téged, hogy elnyerd a figyelmét.  Ne használj szakzsargont és egyszerűen kommunikálj.

Ki kell vívnod a rokonszenvét, hogy felkeltsd az érdeklődését.

 El kell érned, hogy higgyenek neked, mert csak így tudsz vágyat ébreszteni.

Az érdeklődődnek a bizalmát kell megszerezned, mert ez ösztönzi a cselekvésre a vásárlásra. 

 

 Először is találd meg azokat a személyeket akiket érdekel a terméked, szolgáltatásod akiknek a problémájára megoldást kínál a  terméked, szolgáltatásod. 

 

Figyelem felkeltése.

A közösségi média posztjaid, hirdetéseid elsődleges célja, hogy felkeltsék az érdeklődőid figyelmét. Amennyiben a hirdetés, vagy a posztod, nem elég érdekes a követőidnek, vagy nem megfelelő személyeknek mutatod meg akkor már az elején megbukik a közösségi média tartalmad.

Érdeklődés felkeltése.

A terméked, szolgáltatásod egy problémára nyújtson megoldást amire vágyakozhat a célközönséged.
A terméked/szolgáltatásod egy nagy problémára nyújtson megoldást. pl: Egy személyedző ne azt reklámozza, hogy egy személyedzést, sportolási lehetőséget biztosít, hanem fogyókúrát, vagy izomtömeg növelést, egészségesebb életet ígérjen, több energiát

Vágy felkeltése.

A második példában leírd dologra, már lehet vágyni erre már nagyobb szüksége, van a személyedző célközönségének, mint a konditeremben a sportolási lehetőség.  Egy nagy összképet kell kialakítani az ügyfeledben, hogy ebből az állapotból ahol kevés energiád van, túlsúlyos vagy, 

egészségtelenül étkezel, egy olyan állapotba juttatlak el ahol megszabadultál a súlyfeleslegedtől, egészségesnek érzed magad, mert egészségesen is étkezel és kicsattansz az energiától. És erre pénz visszafizetési garanciát vállalok. Ha ezt adod el személyedzőként, akkor arra én azt mondom, oké kezdjük el.

Cselekvésre késztetés.

Ha az érdeklődődnek a kíváncsiságát nagyon jól felkeltetted és a termékedről, szolgáltatásodról olyan képet festettél le neki, ami szimpatikus és egy vágyott nagy célt ígér akkor már csak egy biztosító garanciát kell ajánlanod, amire azt mondja, hogy a garancia nagyon tetszik valóban érdemes belevágnom. 

A cselekvésre ösztönzés nem csak pénzvisszafizetés lehet. cselekvésre ösztönöz már egy jó vevői visszajelzés, tv szereplés, oklevelek, díjjak. 

Ha valaki terméket vagy szolgáltatást vesz tőled ő nem azért veszi mert biztosra tudja, hogy az megoldás a problémájára, hanem azért veszi mert bízik benned és megvan róla győződve, hogy amit javasolsz neki az megoldja a problémáját. hit és bizalom nélkül nem ébredne vágy és elmaradna a cselekvés a vásárlás. 

Röviden összefoglalva ezeken a négy lépéseken megy keresztül egy vásárló, mielőtt a terméked vagy a szolgáltatásod megvásárolja. Ez a 4 alaplépés irányt mutat, hogy milyen kritikus pontjai vannak egy reklámnak, hogy az hatékony legyen és az üzeneted és ez vásárlást eredményezzen. 

További hasonló blog cikkek