fbpx

Először is célcsoportokat határozz meg!

Az online marketing alapja, hogy a digitális térben „adunk fel” szöveges és videós üzeneteket, majd ezekkel próbálunk kapcsolatot létesíteni az ügyfelekkel. De mégis, hogyan tudsz személyes üzenetet, valódi meggyőző erővel kommunikálni, ha mindenkihez szól az üzeneted?

Határozd meg, hogy kik lesznek a vásárlóid? Melyik korosztály? Nők, férfiak? Milyen a családi állapotuk? Milyen az anyagi helyzetük? Mert, nem ugyanaz indokból fog tőled vásárolni egy fiatal és egy idősebb! Mindkettő célcsoportnak ugyanazt árulod csak másképpen. Minél személyesebben szólítod meg a célközönséged annál inkább vonzóbb az ajánlatod számukra.


Szolgáltatásod értékesítése egy kicsit másképp.

A legtöbb vállalkozó csak egy szolgáltatást árul, és ha betelt a naptár, akkor csak nehezen lehet jelentős plusz jövedelemre szert tenni. Ennek a kiküszöbölésére mutatok egy marketing stratégiai módszert, a termékpiramist, amivel nem az órabéredtől függ a jövedelmed, hanem a tudásodtól.


A csali.

 A csali egy visszautasíthatatlan ajánlat az érdeklődőid számára, ami a szolgáltatásod egy darabja. pl: egy oktató pdf, oktató videó, ingyenes konzultáció. Ezt a csalit kínáld a látogatóidnak először a weboldaladon, közösségi média felületeiden A jól megírt csalin keresztül ismer meg jobban az érdeklődőd és a bizalmát nyered el. Ennek a csalinak legalább olyan értékesnek kell lennie, mint egy fizetős szolgáltatásodnak. Ha nem elég értékes a csalid, akkor az érdeklődőddel megszűnik a kapcsolat, csalódni fog, és nem fog tőled vásárolni.


A belépő termék.

 Minél drágább valami, annál nagyobb elköteleződés szükséges a vásárlóidnak. Ezért gyakran alkalmazzuk az úgynevezett belépő terméket, ami a szolgáltatásunk egy darabja. Az érdeklődőidet már meggyőzted félig, hogy jó, amit kínálsz, de még egy kicsit szkeptikus. Ekkor nagyon jó a belépő termék. Egy kis elköteleződéssel kipróbálhatja szolgáltatásod.


 Fő termék.

A fő terméked az a terméked, amin a legnagyobb hasznod van, ami a szolgáltatásod. Itt a lényeg, hogy az ügyfeled minél jobban meg legyen veled elégedve és visszatérő vásárlód legyen. A fő terméked ne akciózd, mert a profitod faragod csak le. Helyette a belépő terméked akciózd, és ha belépő terméked szimpatikus, akkor megvásárolja a fő terméked akkor is ha a konkurensnél drágább vagy, hisz ott kiépítetted a bizalmat.


Csomag ajánlatok

Állíts össze különböző csomagajánlatokat a termékedből/szolgáltatásodból! Ahelyett, hogy egyféle terméket kínálnál, hozz létre többféle csomagot, többféle tartalommal kiegészítve, és árazd őket úgy, hogy kedvezőbb legyen a nagyobb csomagokat választani!


Exlusive ajánlat

Ez az all in. Ez a legdrágább csomag ajánlatod. Ebbe a csomagba mindent belepakolsz. Ezzel a csomag ajánlattal segítesz a legtöbbet, itt minden tudásod használod. Az Exlusive ajánlatoddal, csomag ajánlataiddal, a legnagyobb értéket adod.


Bónusz ajánlatok

 A bónuszok segítségével egy ajánlat értékét többszörösére tudod emelni. Bónusz igazából bármiből lehet. A bónusz az az ajándék, amit az ajánlatban odaadsz a fő termék vagy szolgáltatás mellé ajándékba. A bónusz lényege, hogy olyan dolog legyen, ami értékes a követőd számára és neked nem kerül nagy költségbe. Ilyen pl plusz oktató videó, feladatfüzet, ingyen telefonhívás x alkalommal, kupon. Ha ajándékba adsz egy csomó mindent, akkor vonzóbb lesz az ajánlatod, ellenben te azért nem fogsz mégsem csődbemenni, mert olyan dolgokat választasz ajándékba, melyeket olcsón be tudsz szerezni.


Cross-sell ajánlatok

Kínálj fel kiegészítő termékeket/szolgáltatásokat a vásárlóidnak. Egy elégedet vásárlónak könnyen fogsz tudni  újra eladni,kínálj neki hasonló termékeket/szolgáltatást vagy olyan termékeket/szolgáltatást ami kiegészítése az előző vásárlásának.


A magasabb áraidhoz találj ki egy izgalmas garanciát!

Ha ügyesen prezentálod a garanciádat, akkor látványosabban tudsz, megnyerőbb lenni a konkurenseidnél.

·         Először is, adj valamilyen frappáns nevet a garanciádnak! A 100% pénzvisszafizetési garancia már unalmas. Adj neki valamilyen saját nevet!

·         Készíts valamilyen látványos grafikát a garanciádhoz. Sokkal könnyebb kiszúrni, és több bizalmat is sugall a garancia, ha van hozzá egy megfelelő grafika.

·         Fejtsd ki a garanciát! Azon túl, hogy odaírod a nevét, ne felejtsd el ki is fejteni, hogy pontosan mit takar a garanciád. Hogyan lehet beváltani, milyen estekre szól, meddig, stb. Minél részletesebben kifejted a garanciád, annál inkább látszani fog, hogy komolyan gondolod és megbízható vagy.


Az ajánlatod csak limitált ideig legyen elérhető!

Egy ajánlat akkor jó, ha nem tart örökké. Sokkal izgalmasabb, ha csak időszakosan, vagy alkalmilag lehet valamit beszerezni. Annál is inkább építened kell erre a motivációra, mert az emberek egyre jobban hajlamosak a halogatásra. Ha egy döntéshez nem tartozik végső határidő, akkor képesek vagyunk a végtelenségig halogatni.

 Annak érdekében, hogy ez ne következzen be az ajánlatod esetén, szükségszerűen limiteket, határidőket kell kapcsolnod hozzá. Lehet a döntésed vagy-vagy, tehát vagy határidőt, vagy darabszám limitet alkalmazol. De alkalmazhatod egyszerre is, mindkettőt. Annál nincs erősebb motiváció, mintha valami megszűnik és nem lesz kapható.
Ez a legerősebb motiváció
.

Ha viszont erre nincs lehetőséged, mert például olyan termékből vagy szolgáltatásból készítettél ajánlatot, amelyik évközben, folyamatosan is elérhető, akkor nem muszáj a teljes ajánlatot beszüntetned. Elég, ha azt mondod, hogy az ajánlat bónuszok vagy a garancia fog megszűnni.

További hasonló blog cikkek!