fbpx

Weboldalad ügyfélszerzésed, értékesítésed markáns elemét képezheti, ha jól van felépítve. 

Sok vállalkozó ismerősöm mondta ezt:
Nekünk a weboldal azért van, hogy a google -ben is megtalálhatóak legyünk.

10 évvel ezelőtt ez még elég volt, mert nem volt olyan sok versenytárs a weben.
Ma már pozicionálás nélkül ugyanolyan, vagyis nagyon hasonló lesz a honlapod mint a versenytársaké. És a hasonló termékek, szolgáltatások között mi alapján döntünk? Az ár alapján. 

Vagyis az olcsóbb coacht, oktatót, edzőt fogja választani, mert csak ez alapján tudja megkülönböztetni a két szakértőt, csak ebben különbözik látványosan a weblapotok.

Másik amit tömérdekszer hallok, hogy énhozzám ajánlásokból érkeznek az ügyfelek, nem kell nekem profi marketinges weboldal.

Szuper, ha ajánlásokból szerzed az ügyfeleid. 
Gondolom 10 ajánlásból neked sem lesz 10 ügyfeled, én nem minden hónapban kapsz ugyanannyi ajánlást.

A Honlapod nagy segítséged lesz, ha nem érkezik elég ajánlás, nem volt még annyi ügyfeled, hogy csak az ajánlásokból megélj, vagy a vállalkozásod népszerűsítése, bővítése a célod. 


Egy weboldalnak manapság

Jóval több feladata van, mint biztosítani az elérhetőségeidet a látogatók számára. Ma már nem úgy készítünk weboldalt, hogy írunk egy bemutatkozást, és a szolgáltatásaink felsoroljuk. Konkrét, speciális céllal hozunk létre minden egyes aloldalt.

A mai piaci környezetben már nem elég, ha hasznos, érdekes a tartalom egy weboldalon, jól is kell kinéznie! Ha nem elég 

igényes, vagy kifejezetten hanyag a weboldalad stílusa, akkor kínálhatsz te bármit, az emberek el se fognak jutni addig, hogy egyáltalán elolvassák, nemhogy fontolóra vegyék az ajánlatodat.

Amelyik vállalkozás ma nem fordít kellő figyelmet az online megjelenésére, az egyértelműen bevételtől esik el.


Bemutatom, hogy milyen elemekből álljon a weboldalad, hogy mikről írj a honlapodon.

1. A hajtáslap

Hajtáslapnak azt a részt nevezem amit a látogató görgetés
nélkül lát legelőször a honlapodon. Ide egy megnyerő címsort kell írnod. Ez a címsor kelti fel még jobban a kíváncsiságot a látogatódban.

Ezt ugyanúgy képzeld el mint az újságok címsorját. Vastag nagybetűvel írják ki, és egy rövid izgalmas, érzelmekre ható címsort írnak. Ilyet kell neked is írni a főoldalad elejére, hogy még nagyobb izgalommal olvassák tovább a weblapod.

Az ütős mondathoz pedig tudnod kell, hogy mi érdekli a célcsoportod. Milyen problémájára keres megoldást, mire vágyik vagy mi a félelme.

 

2. Mi az ami megkülönböztet

Szolgáltatásod minél látványosabban különbözővé kell tenned a versenytársakétól. Azt kell megfogalmaznod, hogy: Milyen lehetne az ajánlatod, amire könnyebben igent mond az ügyfeled.

Itt a te Ups-ed kell leírnod, hogy mi az amiben te jobb vagy a versenytársaknál. Mi az amit te másképp csinálsz?

Ez növeli a hitelességed és erősíti a bizalmat az idegen látogatóban. 
Ezzel a pozicionálásoddal bemutatod, hogy te más irányból közelíted meg a Szakmád. 

 

3. közös munka veled

Mutasd be azt a folyamatot, hogy mi történik az ügyféllel, ha a Téged választ. Mivel kezded az együttműködést? Mitől lesz könnyű, egyszerű, hatékony a közös munka veled? Egy folyamatot vázolj fel az ügyfeleidnek, hogy hogyan dolgoztok együtt.

 

4. Bónuszok

A bónuszok segítségével egy ajánlat értékét látványosan megtudod emelni. Minél több bónuszt pakolsz egy ajánlatba, 

annál kelendőbbé tudod tenni. Amennyiben nem alkalmazol bónuszokat, csomag ajánlatokat, akkor könnyen összehasonlítható lehetsz a konkurenciával. Ha összehasonlítható vagy, akkor egy ismeretlen látogató csak az ár alapján fog dönteni.

 

5. Referenciák

Mutasd be az előző ügyfeleid. Előtte/ Utána képekkel. A munkáidról, együttműködéseidről képeket, videókat ossz meg. El kell, hogy képzeljem, látnom kell, hogy milyen egy munka veled, hogy milyen eredményeket értél már el. Érdemes használni a www.trustindex.hu alkalmazást. Amit beintegrálva az oldalba, egyszerűen és könnyen meg tudod jeleníteni a Facebookon és/vagy Googleben kapott értékeléseket a weboldaladon.

 

6. Ügyfél vélemények

Ügyfeleid őszinte véleménye a munkádról, veled való együttműködésről. Legjobb ha fotóval, teljes névvel és foglalkozás megjelöléssel írod meg.

Ha fotót nem tudsz csatolni akkor minimum a teljes nevet írd ki. Egy K József, T Anna nem egy hiteles név megjelölés.

Látogatód még gyanakodhat is, hogy ezt biztos egy személy mondta? Még a teljes nevét sem adta meg. Miért nem? A legjobb és hamisítatlan, ha egy ügyfél visszajelző videót teszel ki.

 

7. Eredményeid számokban

Egy számlálóval jelenítsd meg az eredményeid, hogy mióta vagy a szakmában Hány ügyfelednek segítettél már. Hány szakmai képzésen vettél már részt. Hány  előadást tartottál már.

Minden olyan statisztikát, eredményt írj le ami növeli a hitelességed. 
Tipp: Ezek a számok, nagyságrendben térjenek el. Például legyen tízes, ezres, tízezres vagy akár százezres nagyságrendben. Mivel ezzel sokkal jobb hatást tudtok elérni.

 

8. Kinek ajánlod a szolgáltatást és kinek nem!
 
Sorakoztass fel érveket, hogy mikor „való” mikor érdemes  jelentkeznie a látogatónak hozzád, és hogy kiknek nem ajánlod a szolgáltatásod, milyen esetben ne jelentkezzenek hozzád. 
Ezzel el tudod azt érni, hogy aki a célcsoportodba tartozik, az még jobban meg akarja vásárolni majd a terméked/szolgáltatásod. Ez egyfajta szűrő is. Leírod, hogy megválogatod az ügyfeleid, és ez is még jobban növeli a bizalmat az ügyfélben. 
 
 
9. Bemutatkozás

Röviden mutatkozz be, hogy ki vagy, hogy mikor kezdted a
szakmád, miért pont ezt a szakmát választottad, kiknek segítesz.

Írd le a kezdeti nehézségeid, kihívásaid.
Egy sztorit írj le, hogy hogyan jutottál el idáig, milyen mérföldköveket értél már el, és mi a célod a víziód ami hajt előre. Legyen fent rólad/rólatok egy kép, hogy tudjanak arcot társítani a vállalkozáshoz. Érdemes ezt a fotót egy profi fotóssal elkészíttetni. Egy profi weboldalhoz profi fotó dukál. 🙂

 

10. Garancia

Mivel garantálod az ügyfeleid sikerét?
Ez az egyik legnagyobb kérdés a látogatód fejében amikor a honlapod olvassa.

Mi az az iparágad hiányossága, amit sokan rosszul csinálnak? Mire panaszkodnak az emberek? Miben csalódtak már?

Erre kell kitalálnod a garanciát.

Az én garanciám:
Minden munkámért felelősséget vállalok. Ha határidőre nem készül el a munkám akkor ez ingyen volt neked. 

 

11. Elérhetőségeid

Az elérhetőségeid a weboldaladon több helyen szerepeljen, és a telefonszám, email címed kattintható legyen, hogy minél könnyebb legyen felvenni veled a kapcsolatot.

Kapcsolati űrlappal, és visszahívás kéréssel még könnyebbé
teheted, hogy a látogatód üzenjenek neked.

A kapcsolat oldalon szerepeljen a fotód vagy annak a személynek a fotója akivel beszélni fog az érdeklődőd.

Ezzel még nagyobb bizalommal fognak írni neked.

 

12. Gyakori kérdések

Leggyakoribb kérdések amiket kapsz az ügyfelektől azokat
válaszold meg. Illetve a kifogásokat is ide veheted, hogy mi az ami miatt nem vásárolnak az emberek az iparágadban.

Pl: Az oktatói anyagaidhoz évekkel később is hozzáférhetek?
Az előfizetésem le tudom mondani?

A leggyakoribb kifogások megválaszolásával, garantáltan

növeled a vásárlások, ügyfeleid számát.

 

13. Biztonság az oldaladon

SSl beállítás
Az SSL tanúsítványok arra szolgálnak, hogy létrejöhessen egy biztonságos, titkosított csatorna a látogató és a szerver között. Bizonyos információknak, mint a hitelkártya adatok, fiókbelépéshez szükséges adatok és egyéb kényes információk adatait nem közli a rendszer a weboldal tulajdonossal.

Az ssl a kis lakat a weboldalad címe mellett. Akik ezt ismerik azok a személyek nem is vásárolnak olyan oldalakon ahol nem jelenik meg a kis lakat..Erre fokozottan érdemes figyelned.

Ez mellett kötelező egy impressum oldalt elhelyezni, és egy jogi nyilatkozat, afsz szerződést a weboldalon, ha ezek hiányoznak a akkor könnyen jelenthetnek az adóhatóságoknak és pénzbírságot is kaphatsz ezért.

 

14. A design 

Az első benyomást a megjelenés (design) képezi. Egy vonzó
honlap sokkal valószínűbb, hogy vásárlásra, ösztönözi a látogatót.

Ez fogja képviselni a vállalkozásod.
Ha egy oldal ronda, igénytelen, csicsás, akkor minket is annak fognak tartani, viszont ha szép, átgondolt, letisztult, akkor a látogatók ezt fogják a vállalkozásodról gondolni.

Ha valami eltérő, szokatlan, feltűnően szép akkor annak az emléke tovább megmarad az elménkben. Dobd fel az oldalaid egyedi színekkel, egyedi képekkel, és
szokatlan fotókkal.

Ha a design-ra nem fektetsz elég nagy hangsúlyt, akkor:

– Kevésbé leszel megjegyezhető mert nem egyedi, a honlapod.
– Nem önazonos veled a honlap. Egy vállalkozó aki több éve
vállalkozó profin dolgozik magasabb árakon, de a honlapja nem olyan profi mint a vállalkozása.
– Ezáltal kevesebb ügyfél fog vásárolni.
– Drágán csak hirdetésekkel, fogsz tudni új érdeklődőket
szerezni a honlapoddal.
– Értékesítéseidből nem tudod kihozni a maximumot mert nincs
egyedi megjelenésed.

A design az ami megkülönbözteti a vállalkozásod a középszerűnek tűnő vállalkozástól.

A jó design az, amivel könnyebben megjegyeznek.

 

További hasonló blog cikkek