1. Nem megfelelő profilkép és név!
A szakmai fiókodnak a neve vagy a saját neved legyen vagy a vállalkozásod neve, de ne legyen egy semmitmondó fantázia név. Profilkép pedig vagy téged ábrázoló arckép vagy a vállalkozásod logója, neve. Fontos még, hogy könnyen megjegyezhető és a vállalkozásodra utaló neve legyen a fiókodnak.
2. Nem bussines fiókod van!
A bussines fióknak előnye a szakmai fiókoknál, hogy elemzéseket érsz el amikkel figyelni tudod, hogy mikor a legaktívabbak a követőid, mikor lájkoltak legtöbben. Ez azért is fontos, hogy lásd, hogy mikor posztolj, vagy mikorra időzisd a posztod. Elemzésekből látod még és érdemes figyelni, hogy melyik a legnépszerűbb posztod, hányan mentették el, Milyen korosztály a legaktívabb közönséged, és milyen arányban vannak nők/férfiak a célközönségedben.
3. Nincs kitöltve a bio, vagy nem derül ki a bio-ból hogy mivel foglalkozol, mivel segítesz a látogatónak!
A bio a fényképed alatt található szöveg mező, amit a profil módosítása menüpont alatt tudsz módosítani. A nevedet és a bio szövegét olvassák el először a látogatóid. Ezért kiemelten fontos kitölteni egy vállalkozói Instagram profilnak.
4. Fokuszba helyezett sztorik nincsenek, vagy hiányos!
A fokusz tartalmak az a bio alatt található „köröcskék” . Ide minimum 4 kiemelt sztori tartalmakat javaslok elmenteni, ami a szolgáltatásodról vagy a termékedről szól. Itt a bióban összefoglalva rövid sztoriban mutathatod be a vállalkozásod azt ami a lényeg.
5. Nem átlátható posztolás!
A posztjaid ne csak egy képből álljon! Minimum a képre írj egy rövid címsort, hogy mit tartalmaz a poszt, és legyen kép aláírás is. Ezt a szöveget már kevesebben olvassák el valóban, de azok a követőid akik elolvassák a kép aláírásod ők azok az érdeklődőid akik többet szeretnének tudni rólad és ők lesznek a vásárlóid. Szóval ha a képaláírásokat kihagyod akkor ezeket a vásárlókat veszíted el.
6. hetente egyszer vagy ritkábban posztolsz!
Ez nálam is van amikor elmarad bevallom, de azért ügyeljünk arra hogy ne legyen rendszeres kéthetente egy poszt. Legyen meg a minimum heti 2-3 tartalom közzététel. természetesen ne arra menjél rá, hogy minél több poszt legyen és az sem baj, ha nem szól semmiről. Nem, nem ez a lényeg. Inkább legyen kevesebb, de értékes tartalom az Instagram profilodon, minthogy sok tartalmatlan „szemét” poszt. Ne csak arra törekedj, hogy azért posztolsz, hogy lássák, hogy még élsz. A posztolásokkal a követőid bizalmát mélyíted el és új követőket szerezhetsz jó hashtagekkel.
7. Nem használ hashtageket!
A hashtag-ek rengeteg ember szeme elé tudják eljuttatni a tartalmadat, de csak akkor, ha ügyesen csinálod. Keress rá a népszerű hashtagekre és használd azokat. Ezeknek a célja, hogy bekerülj a legkedveltebb posztok közé. Így fogsz tudni eljutni új felhasználókhoz.
Ne használd hónapokig ugyanazokat a hashtageket mert azt spam-nek tekinti az instagram.
8. Nem üdvözlöd az új követődet!
Ezt a módszert én is nem olyan régóta alkalmazom, de ha nem beszélgetsz a követőiddel, akkor hogyan akarod, hogy bizalmas követőd legyen? köszönd meg, hogy követ és kérdezd meg, hogy a szolgáltatásoddal, termékeddel kapcsolatban miben segíthetsz neki. Könnyen lehet, hogy így több eladásod is születhet