határozd meg, hogy kiknek fogsz kommunikálni és eladni, tehát hogy ki a célcsoportod!

Nézd meg, hogy kiknek lehet jó a terméked, vagy szolgáltatásod Ezek közül válassz ki egy célcsoportot, akik szerinted a legnagyobb eséllyel fognak vásárolni.A célcsoport meghatározása azért fontos, mert nem ugyanaz indokból, fog tőled vásárolni egy 40-50 éves és egy 20-30 éves nő!

Pl a tipikus személyedzők azt hirdetik a facebookon, hogy segítek lefogyni. Nem kell koplalnod, és megerőltetett edzések nélkül érjük el az 5-10-20 kg fogyást 3-4 hónap alatt.

Ezzel csak az a baj, hogy túl általános.
De, ha a példánkat megváltoztatjuk erre:  40-50 év közötti hölgyek figyelem! 10-20 kg súlyfeleslegedtől szabadulnál meg? Már tucatszor próbálkoztál a fogyókúrával, de nem megy? Megértem a helyzeted, mert én is voltam ilyen helyzetben (és mutat egy fotót amin túlsúlyos) én is voltam 20kg -al nehezebb. 

Egy német kutatásból egy új módszert tanultam amivel koplalás nélkül, és megerőltetett edzések nélkül, adhatunk le 10-20 kg -ot 3-4 hónap alatt. Gyere próbáld ki az edzést találkozz, hasonló korúakkal mint te akik ugyanazért küzdenek mint te. És fogyjunk le együtt! 

Itt a második üzenetben kevesebb személyhez szóltunk, de ők megszólítva érzik magukat, mert írtuk, hogy 40-50 éves nőkhöz szólunk. És hívtuk őket, hogy hasonló korúakkal könnyen lefognak fogyni. 

Oké mondhatod, hogy te nem csak idősebb személyeknek akarsz segíteni.
Ebben az esetben az életkort átírod és a fiatalokra jellemző fogyási vágy jellemzőket hirdeted. Mint pl strandszezonra érjük el a vonzó külsőt.

 

Az a lényeg, hogy több célcsoportot kell kiválasztani bizonyos szempontok alapján

Ezeknek a célcsoportoknak külön kell kommunikálni. Megszólítva Őket, Külön a célcsoportra jellemző problémákról, félelmekről, vágyakról beszélni. A célcsoportra szabott megszólítással a figyelmüket szerezzük meg mert őróluk beszélünk, érzik, hogy nekik akarunk segíteni. 

Oké ha az én korosztályomnak szól a “levél” üzenet akkor figyelek, elolvasom. És nemcsak gyorsan átfutom a szöveget, hanem meg is akarom érteni. És ha az üzeneted megnyerő volt akkor ezzel elnyerted a bizalmukat. És aki bízik benned az vásárol tőled.

Ezt a hatást pedig úgy tudod elérni

hogy minél személyesebb üzenetet írsz a célközönségedhez, ehhez pedig össze kell szedned azokat a tulajdonságokat amiket tudsz a célközönségedről.

 Néhány kérdés, amikre tudnod kell a választ:

1. Mi a problémája / vágya, mire keres megoldást?

2. Mi a neme?

3. Milyen korú?

4. Hol lakik?

5. Mit és hol dolgozik? Milyen munkahelye van?

6. Milyen anyagi státuszban van?

7. Hol mozog, hol fordul meg leggyakrabban? Hol tölti a szabadidejét?

8. Mely médiákat nézi? Facebook? Instagramm? Újságokat olvas stb…

9. Hol keres ilyen terméket, szolgáltatást? – google, facebook, Újságban, Plázában, stb…

10. Hol érhetőek el ezek az emberek?

11. Mik a félelmei, mit nem szeret az iparágban?

12. Mi alapján dönt, mik a vásárlási szempontok?

Ha ezekre a kérdésekre megvan a válaszod akkor már tudod, hogy kinek írsz

 

Ezután határozd meg, hogy milyen problémára nyújtasz segítséget

 Írd meg, hogy mi lesz az a cél amit elfogtok érni ezzel közösen. Írd le az értékeket, hogy miket kap a vásárló, beszélj a vásárlóid félelmeiről és ezeket, hogyan küzditek le. És szólítsd fel a cselekvésre, hogy most jelentkezzen.

 

Összefoglalás: Ezeket jegyezd meg!

Az üzeneted a célcsoport figyelmét keltse fel úgy, hogy személyes tartalommal megvan szólítva. A Bizalmukat szerezd meg! Hitelesen mutasd be magad a célcsoportod személyes problémáiról, félelmeiről, vágyairól beszélj. És szólítsd fel őket, hogy most cselekedjenek, érd el, hogy azonnal vásároljanak tőled, 

mert ekkor a legerősebb a vágy bennük amikor olvasnak rólad. amikor már felálltak a számítógépük elöl, elrakták a telefonjaikat akkor már nem lesz olyan erős a vágyuk a vásárlásra. 

További hasonló blog cikkek