1. Pontosan meg kell határozni, hogy kik a vevőid, az ügyfeleid.
Meg kell keresned, hogy ki az a célcsoport akik legfogékonyabbak a szolgáltatásodra, termékedre. Pl: Egy fiatal 20 éves személyi edzőnek fiatalabb korosztály lesz az elsődleges célcsoportja, mert a 20-30 éves korosztály jobban tud azonosulni egy fiatal edzővel. Természetesen egy csoportos edzéshez már vegyes korosztálynak is hirdethet.Csoportos edzésnél a fogyókúrázók célcsoportot választja.
A személyesebb az üzeneted fog eladni! Ha fiataloknak szeretnéd eladni a szolgáltatásod akkor nekik a fit testedzést, sportot, és a hangulatos órákat mutatod be. Ha pedig idősebb korosztálynak árulod, akkor nekik az egészséget, fiatalos mozgást.
Ezek a korosztálynak a “hívószavai” amivel felkelted az érdeklődését, és látja ebből, hogy valóban neki szól az üzenet tudja az író, hogy mi az ő problémája és nagy érdeklődéssel olvas tovább, és a végén vásárolni. A marketing lényege, hogy tudj hatni az emberekre, bizalmat tudj kialakítani. Ha ezt sikeresen meg tudod tenni, akkor utána a vásárlási döntés meghozatala sokkal könnyebb lesz.A cél, hogy megtudj minden szükséges infót a célközönségedről, hogy jobb marketinget tudj folytatni.
Meg kell nézned, hogy melyik közösségi média felületeket használja a célközönséged.Hol mozog, hol fordul meg leggyakrabban?Mi alapján dönt, mik a vásárlási szempontok?
Keresd meg, hogy a célcsoportodnak mi a legnagyobb problémájuk!Minden szolgáltatás problémákat old meg. Személyi Edző az elhízás problémáját, Marketinges, ügyfélszerzés, márkaépítés problémáját.
A szolgáltatásod több problémát is old meg, de neked csak 1-2 problémáról kell beszélned amire a legfogékonyabb az érdeklődők, ami a legégetőbb problémája, és ehhez kell egy olyan üzenetet ami felkelti a kíváncsiságát, ha egy hirdetésben olvassa, és ezt nem kommunikálja a konkurensed.
2. Szolgáltatáshoz csomag ajánlatokat kell meghatározni.
Egy úgynevezett ellenállhatatlan ajánlatot ajánlatot kell készítened. Egy olyan ajánlatot amire a célközönséged nem tud nemet mondani , amire azt mondják, hogy ez nagyon megéri az árát, hülye volnék nem megvenni. 🙂 Ez a csomagod olyan kedvező mint egy Black Fireday ajánlat, csak te itt nem hatalmas kedvezményt adsz, hanem értéket bónuszokat.
Személyi Edző példánál maradva az ajánlat így nézne ki. 3 hónapos személyi edzés csomag ajánlatot állított össze a történetünk főszereplője.- Heti 2 edzés -3 hónapra 36 óra tartalmazza:- Állapotfelmérés,Személyre szabott étrendtervezés- 1 hetes mintaétrend, Bevásárló lista, Fejlődés napló Bónuszok ami ingyen megkapsz limitált ideig. Tartásjavító gyakorlatok, 150 receptes diétás szakácskönyv, Étrend Kiegészítő csomag, Zárt facebook tagság hozzád hasonló társaság tagja lehetsz ahol plusz motivációt, és plusz segítséget kapsz.
A jó bónusz ajánlat az, aminek az értéke közel annyi mint a csomagod ára, vagy még több is.
3. Vásárló útvonaltervezés.
Nézd meg, hogy milyen platformon, milyen vevőszerző módszerekkel szerezheted meg a vásárlóid. Meg kell keresned, hogy melyik közösségi oldalon van fent a célcsoportod. A 18-25 éves korosztálynak a zöme az Instagramot görgeti és a Facebookon nem néz posztokat hírdetéseket.
A 25+ korosztály pedig jelemzőbben a Facebookon van jelen. Tudnod kell, hogy hol keres a célközönséged ilyen szolgáltatásokat, terméket mint a tied. Nézd meg, hogy hol hirdet a konkurencia, és az a hirdetési felület túltelített-e már? Keresd meg, hogy hol éri meg hirdetned, és mennyire éri meg a különböző helyeken. Kérdezd meg a követőid, hogy hol vásárolnak. Hol a legmegbízhatóbb venni, és miért? Ezek mind olyan fontos információk amikkel kikerülöd a kísérletezési, hirdetési felületeket. Erősen ajánlott, SŐT kötelező több hirdetési felületen hirdetni. Ha több helyen hirdetsz akkor nem vagy kiszolgáltatva annak az egy hirdetési felületnek. és több felületről olcsóbban szerezhetsz ügyfeleket, mert nem meríted ki hamar a lehetőségeid.
4. Márkaépítés, konkurencia elemzés.
Legnagyobb konkurensek milyen színeket, milyen stílusokat, betűtípust, használnak, miről posztol a közösségi média oldalain?
Mielőtt a márkaépítésbe kezdenél még az előtt a versenytársakat ki kell elemezned. meg kell nézned, hogy miről posztol és mi ezzel az üzenete. Meg kell keresned a hirdetéseit, Facebookon, Instagramon, hogy te tőlük teljesen más hirdetést tudj készíteni. A brand színeket meg kell nézned és eltérő színt kell használnod. A márkaépítéshez hozzátartozik a stílusod is amiről itt olvashatsz.
Azok a versenytársak a konkurenseid, akiket szintén követ a célcsoportod. Ezeket a versenytársakat kell feltérképezni. Ha pl neked nincs konkurenciád a városban, mert pl te vagy az egyedüli motorkerékpár bolt a környékeden. Akkor neked alternatív versenytársaid vannak. Azok a kerékpár boltok a konkurenseid akikhez megy a célcsoportod vásárolni.
5. Közösségi média stratégia.
Közösségi média oldalidra tervezd meg a követő szerző hirdetéseid, és a bizalomépítő posztjaid.Rendszeresen posztolj, szakmáddal kapcsolatban, ami a hitelességed mutatja be, és írj téged bemutató posztokat, ami pedig a bizalmat építi közted, és a követőd között. Javaslom, hogy előre 1-2 hétre gyártsd le a posztjaid.
Ajánlott a videós, és a szöveges posztok használata. Indíts live videókat, amikkel még eredményesebb lehetsz. Legyen videó sorozatod, és adj sok értéket, mert aki sok értéket ad a posztjaiban, attól a személytől szeretünk tanulni.
Légy érdekes. Ne csak tényekről adatokról posztolj. Sztorizz, mesélj történeteket, légy humoros, de ne mémeket, vicceket ossz meg. Mindig arra figyelj, hogy a posztod építő jelleggel van-e a vállalkozásodra. A posztod a szakmai oldalad mutatja-e be, vagy a személyiségedet, személyed mutatja-e be.
6. Hirdess! Szerezz követőket, ügyfeleket.
Közösségi média hirdetéseiddel egyik cél az, hogy követőket szerezzünk, a másik pedig, hogy ügyfeleket, vásárlókat. A csali termékeiddel, és a jó bulvár tartalmú, érdekes posztjaiddal tudsz követőket szerezni.csali terméknek jó egy pdf, vagy videó (videót ajánlom).
Pl – hogyan készítem,hogyan csináld csali videó.
– Lehet egy jó csali esettanulmány is. Amelyben bemutatod, hogy a szolgáltatásod, hogyan oldja meg a célcsoportot egy adott problémáját.
– Egy interjú. Egy szakértői interjú egy szakmabelivel, vagy egy ügyfeled véleménye, sztorija.
– Checklista. Egyértelmű, rövid javaslatok legyenek benne, amik lerövidítik egy-egy probléma megoldását.
– Oktatóvideó sorozat. 5-10 részes videó sorozat a szakmáról remek csali tud lenni. Nagy értéket ad, és a szakértelmedet bemutatja.
-Teszt, kvíz, kérdőív, felmérés. Többségünk Szereti a játékos dolgokat, ezért jó csali egy teszt, kérdőív, kvíz, felmérés.
– Kalkulátor. Például egy napelemes vállalkozás készíthet olyan kalkulátort, amelyből az érdeklődő megtudhatja, hogy mennyibe kerülne a lakására, a napelem.
– Kihívás. Ilyen pl egy 14 napos fogyókúra kihívás. Meghirdeted, hogy aki csatlakozik a csoporthoz, az részt tud venni ingyen egy 14 napos kihívásban.
Ezek a csali ötletek nagyon jók követő szerzésre, és email lista építésre. A második fajta hirdetés az ügyfélszerző hirdetések.- Ingyenes webinar. Online workshop, előadásban egy nagy értéket adsz át 1-2 órában azzal nagy profizmust tudsz bemutatni, amivel bizalmat, ügyfeleket tudsz szerezni, egy ajánlattal a webinárium végén.
– Ingyenes Konzultáció. Egy személyes segítség 30-60 percben szintén nagy érték az érdeklődőknek, amivel szintén könnyen tudsz ügyfeleket szerezni.
– Elemzés, audit. Az iparágadon belül egy meglévő valamit elemzel ki. Pl weboldal készítő, weboldal elemzést tud ajánlani, Asztalos, üveges nyilászárók ellenőrzését.
– Belépő termék Ilyen pl egy könyv, egy rövid tanfolyam. Ezeknek az értéke legyen 5-10 ezer forint, és ez mellé adj bónuszba konzultációt amin pedig tudod értékesíteni a szolgáltatásod.
7. Teszteld, mérd a hirdetésed, és készíts remarketing hirdetéseket.
Készíts többféle, típusú hirdetéseket és teszteld, mérd hogy melyik az eredményesebb. A mérésekkel a hirdetésünk, eredményességét, és a költségeit csökkentjük. Hirdesd a hirdetéseid többféle célcsoportnak, nézd, hogy melyik korosztály érdeklődik leginkább a csalid után és az elemzések után csak annak a korosztálynak hirdess. Természetesen van még több finomhangolás is a hirdetésekben, de azt már bonyolultabb volna leírni egy bolgban, ezért az ilyen jellegű kérdéseiddel, keress e-mailben.
Remarketing.
Azok akik jártak már a weboldaladon, de nem kérték a csalidat, vagy nem vásároltak, azoknak a személyeknek remarketingben egy más jellegű hirdetést mutathatsz meg. Mert akik kattintottak a hirdetésedre, megnézték az oldalad, ők is érdeklődők, csak nem találtak olyat ami vásárlásra késztette volna őket, vagy halogatják a vásárlást, és ha a halogatók később is találkoznak a hirdetéseiddel akkor, tőled vásárolnak amikor már releváns neki a szolgáltatásod, vagy a terméked. Az ilyen érdeklődők 30-40 százaléka egy más jellegű remarketing hirdetésre vásárol.