A mai piaci környezetben már nem elég, ha hasznos, érdekes a tartalom egy weboldalon, de jól is kell kinéznie! Ha nem elég igényes, vagy kifejezetten hanyag a weboldalad stílusa, akkor kínálhatsz te bármit, az
emberek el se fognak jutni addig, hogy egyáltalán elolvassák, nemhogy fontolóra vegyék az ajánlatodat.

Amelyik vállalkozás ma nem fordít kellő figyelmet az online megjelenésére, az egyértelműen bevételtől esik el.

Hogy a te weboldalad megfelel-e a mai követelményeknek, ehhez hoztam neked egy  részletes checklistát amiben  tudod ellenőrizni, hogy a te honlapod kellően profi-e. A leggyakoribb 33 honlap hibákat mutatom meg. 

 

1.Nem responsive a weboldal.

A responsive weboldal azt jelenti, hogy az adott oldal megjelenítése megfelelő a különböző eszközökön, például számítógépen kívül, tableteken, okostelefonokon is. A mobil internetnek köszönhetően a weboldal megtekintések
60-70 %-a okostelefonról történik. Ezért az egyik legfontosabb, hogy a weboldalad responsive legyen. 

 

2. Nincs adatkezelési és jogi nyilatkozat a honlapon. 

 A GDPR alapvető előírása a sütikkel kapcsolatban, hogy: tájékoztatni kell a felhasználót a honlap által használt sütikről és típusaikról, biztosítani kell a felhasználó számára, hogy döntsön a különböző típusú sütik betöltéséről,nem lehet előre, a felhasználó döntése nélkül, automatikusan betölteni sütiket, 

ez csak azután lehetséges, ha a felhasználó hozzájárulást adott ehhez. Ez mellett kötelező egy impressum oldalt elhelyezni a weboldalon, ha ezek hiányoznak a weboldaladról akkor könnyen jelenthetnek az adóhatóságoknak és pénzbírságot is kaphatsz ezért. 

 

3. Túlzottan sokféle színt használ az oldal.

A sokféle szín csak frusztrációt kelt a nézőben, és külön kellemetlenség, ha ezek a színek ráadásul még harsányak is, azaz túl élénkek. A színeket soha nem szabad túlbonyolítani egy weboldalon! 

Akár egyetlen színnel, és ennek egy-két árnyalatával tökéletesen esztétikus weboldalt lehet készíteni. Ha a te honlapodon sokféle szín jelenik meg egyszerre, és ezek erőteljesek is, akkor nagyon nagy az esélye, hogy az összhatás inkább ijesztő, mint megnyerő.

 

4. Nehezen olvasható betűtípust használ az oldal nem megfelelő a betűméret.

Nagy dizájn hiba, amikor a honlap készítője különleges betűtípusok használatával próbálja egyedivé tenni egy oldal megjelenését. Ezzel az az alapvető probléma, hogy az oldal szövegezése az oldal létfontosságú eleme, melynek minden körülmények között könnyen olvashatónak kell lennie. 

Ha apró betűkkel írsz a weboldalon akkor  az elriaszthatja az olvasóidat, hogy nem szenved hunyorogva az olvasással, ha pedig nagyon nagyok a betűk akkor az design illetve szintén olvashatóság miatt nem ajánlatos alkalmazni.  

 

5. Nincsenek megfelelően tördelve az oldal szövegei.

Nagyon sokszor a látvány alapján döntünk arról, hogy valamit elolvassunk-e, márpedig egy összefüggő, megfelelő tördelés és formázás nélküli szöveg nem közvetít pozitív üzenetet.

 A zsúfolt szöveg azt közvetíti a látogatónak, hogy rengeteget kell olvasni azért, hogy picit is kibontakozzon a szöveg tartalma, ilyen esetekben pedig legtöbbször úgy dönt a látogató, hogy inkább nem kockáztat, és bezárja az oldalt. Címsorokkal és  üres sorközökkel tagold az oldalad szövegeit. 

 

6. Nem elég profik a fotók az oldalon.

 A weboldaladon az első benyomást a design és a képek minősége határozza meg. Ügyelj arra, hogy a fotóid ne legyenek homályosak, pixelesek. A legjobb, ha igénybe veszed egy profi fotós segítségét, hiszen így garantáltan arról fog szólni a kép, amiről szeretnéd. 

Kérd az ingyenes honlap elemzésemet. 

 

7. Túl sok elcsépelt stock fotót van a weboldalon.

Akkor ideálisak a fotók a weboldaladon, ha illusztrálják, megjelenítik, kiegészítik azt, amit szöveggel is el akarsz mondani. Egy random modell nem lesz harmóniában azzal a szöveggel, amely épp a szolgáltatásod előnyeit szeretnéd kiemelni. 

Ha a szolgáltatásodról van szó, akkor a szolgáltatás előnyeit kell megjeleníteni a fotón, ha épp a saját sztoridat meséled el, akkor a saját fotódat kell a szöveg mellé tenni.

 

8. Telefonszám, és az e-mail cím nem kattintható.

Ha a telefonszám kattintható akkor telefonról az érintésre a tárcsázóba másolja a telefonszámodat és egy gombnyomással tudnak hívni téged. Ha pedig az email kattintható, akkor az email címedet a látogatód levelező programjába másolja az email címedet és nagyon egyszerűen tud neked email levelet küldeni. 

 

9. Nincs címsor és kiemelés a szövegben.

Az oldalad szövegének olvasása nehézzé válik. Aki gyorsan szeretne haladni az olvasással, nem szeretne mindent elolvasni, nincs ideje 10 percet böngészni az oldaladon akkor ő  nem tud haladni, mert nincsenek kiemelve a fontosabb szavak mondatok, hogy segítsenek neki a gyors információszerzésben. Ezért az ilyen látogatóid el sem olvassák a weboldalad szövegeit. 

 

10. Ingyenes pl.gmail szolgáltatónál regisztrált e-mail címen intézed a levelezéseidet.

 Ha már van domain neved, ahhoz be tud állítani egy info@domainnevem.hu formátumú e-mail címet, aminek a használata jóval komolyabbnak tüntet fel téged és a vállalkozásod, mint egy gmail-es e-mail cím. Ha a tárhelyszolgáltató levelezési rendszere, vagy az Outlook Expressz használata nem nyeri el a tetszésed, 

ajánlom, hogy regisztrálj egy Gmail-es fiókot és a „Beállítások” => „Fiókok” => „További saját e-mail cím hozzáadása” menüpont alatt írd be a már fent is említett, domain nevének megfelelő e-mail címet, majd a rendszer küld egy e-mailt erre az email címére, melyben megerősítést kér, hogy az valóban a tee-mail címed, 

és a Gmail fiókkal küldhetsz e-mailt arról az e-mail címről. Miután ez megtörtént a Gmailt is tudod használni levelezőrendszernek, de feladóként mégis a “céges” e-mail címe fog látszani.

 

11. Ingyenes tárhelyet használsz.

Ha a látogatók felismerik, hogy a weboldalad ingyenes tárhely szolgáltató (pl.: webnode, wix) szerverén van, az nem vet jó fényt a vállalkozásodra. Elgondolkozhatnak: vajon miért nincs évi pár ezer forintja ennek a cégnek, vállalkozásnak hogy saját tárterületet béreljen?

Mennyire lehet megbízható partner, ha a saját vállalkozásával szemben ilyen igénytelen? Arról nem is beszélve, hogy az ingyenes szolgáltatók gyakran lassabb kiszolgálást biztosítanak, és egyéb korlátozásokat is eszközölhetnek a költséghatékonyság végett.

 

12. Nincs kép rólad, vagy a vállalkozás eladóiról.

Bizalmatlanságot szül már maga a tény, hogy online keres szolgáltatást vagy terméket egy érdeklődő. Egy kép az eladóról vagy a szolgáltatást végző személyről elősegítheti a szimpátia kialakulását, így az üzlet létrejöttét is.

 

13. Nem vezeti az oldal kialakítása a szemet, nehezen derül ki a lényeg.

Egy weboldal akkor épül fel igazán jól, ha az oldal hangsúlyos elemeit összeolvasva is kiderül belőle a lényeg, tehát az, hogy pontosan miről szól, mit ígér. Erre azért van szükség, mert a legtöbb látogató nem fog elmélyülni az oldal olvasásába, böngészésébe. 

Ha az oldal kialakítása nem vezeti a szemet, és nincsenek olyan címsorok, fotók, grafikák, melyekből pár másodperc alatt is összeáll az oldal üzenete, akkor be fogják zárni a látogatók.

 

14. Bonyolult, túl egyedi a menüelrendezés, a menüstruktúra.

A menüsor, minden esetben a weboldal létfontosságú eleme, hiszen enélkül képtelenség tájékozódni és böngészni az oldalon belül. Éppen ezért, ha nehéz megtalálni az oldal navigációját, ha a menüstruktúrád nem logikus, vagy túlzottan egyedi, akkor jelentősen megnehezíted az oldalad látogatóinak a dolgát. És 1-2 perces keresgélés után kilépnek az oldaladról.

 

15. Túl gyakoriak, és erőteljesek az oldalon a kontrasztok, kiemelések.

Ha egymást érik a szövegkiemelések, a különböző szövegformázások, és folyamatosan erőteljes kontrasztokat használsz, akkor könnyedén kimeríted a látogató figyelmét, ettől pedig hamar elveszti a türelmét. Egy tipikus példa a túl erőteljes kontrasztra, a fekete háttéren alkalmazott fehér, vagy bármilyen világos színű betű.

 

16. Egymásba olvadnak, elfedik egymást az elemek, és a szövegek.

A következő gyakori dizájn probléma, amikor annyira egymásba olvadnak az elemek, hogy nehéz őket kivenni. Tipikusan ilyen eset az, amikor olyan betűkkel van kiírva a szöveg egy háttéren, hogy szinte olvashatatlan. Egy másik ilyen eset, amikor a betűk sortávolsága pár milliméter és egymásba olvad két sor betűi. 

 

17. Automatikusan elindul egy videó.

 Gyakori kérdés, hogy az oldalunkon elinduljon-e egy videó, mert ilyen beállítási lehetőség is van. A válasz az, hogy ne induljon el. Egy automatikusan induló videó zavaró lehet, főleg olyankor amikor mást kezd el olvasni a látogatód. 

Egy esetben ajánlott, amikor egy vásárlás után egy külön oldalra irányítod át a vásárlót és ott egy videóban köszönöd meg a vásárlást és további teendőkről, lehetőségekről értesíted.

 

18. Képként vannak beillesztve a szövegek az oldalba.

A fotóként feltöltött szövegekkel, és egyéb fix elemekkel kettő probléma is van: 
– Egyrészt nagyobb lesz a betöltési idejük, lassabb lesz a weboldalad szemben a webes formázással. 
– Másrészt a fotók fix méretei miatt, a rajtuk lévő szövegek torzulni fognak a különböző kijelzőkön. 

A laptopon olvasható lesz a szöveg, mobilon és tableten már olvashatatlan mert kisebb lesz a kép és a rajta olvasható szöveg is.  

 

19. Le van tiltva a jobb egérgomb kattintás az oldalon.

Azok a honlap tulajdonosok szokták alkalmazni ezt a megoldást, akik tartanak attól, hogy valaki lelopja, engedély nélkül felhasználja az oldal tartalmát. A valóság azonban az, hogy a jobb egérgomb kattintás tiltásával egyetlen oldal sem válik biztonságossá. Ha valaki le akarja lopni a tartalmat az oldaladról, az rengeteg más eszközökből tud válogatni.


A letiltott jobb egér kattintás tehát nem jelent valós védelmet, ellenben pont azokat szívatja meg legjobban, akik ártatlan céllal böngésznek a weboldalon. Egy tipikus felhasználói helyzet lehet, amikor le akarsz menteni
egy térképet az oldalról, hogy odatalálj az üzletbe, vagy el akarod menteni egy termék adatait, hogy később meg tudd vásárolni.

 

20. Nincs SSL biztonság. 

Az SSL tanúsítványok arra szolgálnak, hogy létrejöhessen egy biztonságos, titkosított csatorna a látogató és a szerver között. Bizonyos információknak, mint a hitelkártya adatok, fiókbelépéshez szükséges adatok és egyéb kényes információk adatait nem közli a rendszer a weboldal tulajdonossal. Így teljesen biztonságban vannak a bank- hitelkártya adataid. 

A webáruházaknál ez már kötelező beállítás a weboldalaknál ahol nincs  bank- hitelkártya fizetési beállítás nem kötelező, de ajánlott mert ezzel is hitelesebbnek tűnik az oldalad. 

 

21. Kevés a főoldaladon a tartalom, vagy hasznos tartalom hiánya.

A főoldal lényege, hogy bemutassa a vállalkozást röviden, a céget vagy a vállalkozót. Az elérhetőségeid láthassák innen is. Bemutassa a szolgáltatást vagy termék családokat, és hitelességet, bizalmat sugározzon. Ha ezeket az aloldalakra tartogatod akkor abba a hibába esel, hogy nem tud egy átfogó képet kialakítani a vállalkozásodról a látogatód, és inkább bezárják az oldalt minthogy, tovább keresgéljenek. 

 
22. Nehezen megtalálható elérhetőségek
 
Ne egy alodalon akard feltüntetni a nyitva tartást, elérhetőséget. A honlapod egyik célja, hogy eljöjjenek a boltodba, üzenjenek neked, és ennek érdekében minél jobban könnyítsd meg a látogatód dolgát, hogy a főoldalról is elérhető.

 

23. Intro oldal. 

Az intro oldalaknak a hátránya, hogy plusz kattintani, kell, hogy a honlap tartalmát láthassuk, ami mobil eszközről nem is egyszerű. Ha  az intronál még nincs leállítási vagy átugrási lehetőség, akkor
még az idejét is rabolod a látogatóidnak, és inkább kilépnek mint, hogy végignézzenek egy perces introt is, és a google kulcsszavakra sem fogja behozni az oldalt a google. 

 

24. Szakzsargon használata.

A laikus látogató nem érti a te szaknyelvedet. A mondanivalódat hétköznapi nyelven kell megfogalmazni, hogy ne csak 1-2 látogató értse, hogy mit is akarsz eladni, hanem a célközönséged is. Közérthető módon fogalmazz, hogy miben tudsz a látogató segítségére lenni!

 

25. Nincs egyértelmű call to action a főoldalon.

Alapvető hibája sok weboldalnak, hogy nincs rajta egyértelmű cselekvésre buzdítás – ahogy az angolok mondják: “call to action”. Hiába van a weblapnak nagy látogatottsága, ha nem ösztönözzük az olvasókat cselekedetre (pl.: “Rendelje meg most!”, “Hívjon most, Iratkozz fel a hírlevélre!”, stb.), akkor elveszíthetjük őket.

 

26. Nincs Exit popup. 

Az exit popup, egy olyan felugró ablak ami megállítja a látogatót még utoljára, és egy utolsó végleges ajánlatot kínál neki. Ez egy olyan ajánlat legyen ami csábító lehet a látogatónak. Pl plusz információ(egy videó vagy pdf) amit a látogató döntését segítheti. 

 

27. Üres oldal “jelenleg szerkesztés alatt” felirattal. 

Egy újonnan induló honlapnál természetes, hogy vannak még olyan tartalmak, melyeket a weblap tulajdonosa nem tud pillanatnyilag feltölteni. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a látogató számára bosszantó, ha egy őt érdeklő menüpontra kattintva mégsem éri el a kívánt információkat.

 A feltöltés alatt lévő oldalnál jobb megoldás, ha addig az adott menüpont egyszerűen meg sem jelenik a weblapon.

 

28. A domain neved és/vagy e-mail címed összetéveszthető a konkurenseddel.

Ha például a konkurensed a weboldala futesszerelobudapest.hu, és te lefoglalod a futesszerelo-budapest.hu-t, szinte biztos, hogy a potenciális látogatóid között lesz olyan, aki a te weboldaladal soha nem fog találkozni, mert kihagyja a kötőjelet a domain nevedből, és máris a konkurensed honlapját nézi. 

Ebből következik, hogy ha a konkurensed e-mail címe: info@futesszerelobudapest.hu, akkor a tied ne info@futesszerelo-budapest.hu legyen, hanem  pl. kapcsolat@futesszerelo-budapest.hu

 

29.  Lassú a weboldal betöltése.

Az emberek azt szeretik, amikor megtorpanás nélkül elérik az általuk keresett tartalmat. A weboldal sebesség tehát rendkívül fontos a felhasználói élmény szempontjából, de a gyorsabb betöltődés előnyös a keresőoptimalizálás miatt is, mert a találati listában megjelenő oldalak rangsorolásakor a Google részben ezt is figyelembe veszi. 

Fontos a weblap stabil működése is. A sablonból készült weboldalak  jellemezője, hogy a script-halmaztól az oldal lassú.

A weboldalad sebességét mérd meg a pingdom.com  weboldal segítségével. A optimális sebesség 4-6 másodperc.

 

30. Favicon hiánya.  

Nem nagy hiba, ha nincs favicon.ico az oldalhoz, de esztétikusan néz ki a címsor előtt egy témába vágó kis kép, arról nem is beszélve, hogyha találó és könnyen megjegyezhető, és a látogató elmentette az oldalát a kedvencei közé, akkor a kis képet meglátva könnyebben visszatalál az oldaladra. 

 

31. Nagyon hasonló az oldal a konkurenséhez.

Ha semmi egyedi nincs az oldalon, akkor hogyan várod el, hogy vásároljanak tőled? Legyél egyedi, adj valami pluszt, hogy megérje tőled vásárolni! Így nem lesz mindegy a látogató számára, hogy kinél költse el a pénzét. Ha az oldala szövegei is másoltak, nagy az esély rá, hogy a Google kitiltja a találati listájáról.

 

32. Logikátlan, nehezen átlátható az oldal elrendezése.

A weboldal menürendszerének és az aloldalak struktúrájának egyszerűek és logikusak kell lennie, hogy a látogatók számára könnyű és magától értetődő legyen a keresés, és ne kelljen gondolkodniuk ezen. Meg kell próbálni a célközönséged bőrébe bújni, és úgy alakítani a honlap szerkezetét, hogy az ő gondolkodásukat, keresési logikájukat kövesse.

 A weboldal navigáció jelentős mértékben kihat a használhatóságra. Érdemes általános, megszokott navigációs technikákat használni, amit már ismernek a látogatók.

 

33. Nem gördül a menüsáv az oldallal.

A Honlapodon a felső menüsor és a mobilon a menü ikon nem látható amikor görgetjük az oldalt. Ez egy beállítási hiba amit figyelmen kívül hagyott a honlap fejlesztője. 

Ez azért nagy baj mert így a látogatóidnak vissza kell tekernie az oldalt ha egy aloldaladra akar lépni, és sok látogatód nem fog ezzel bajlódni inkább kilép az oldaladról, és ezzel elveszítettél egy ügyfelet, vásárlót. 

 

+1. A Szomszéd egyetemista srác csinálja a weboldalt. 

Lehetséges, hogy az ismerős vagy te is eltudod készíteni a weboldalt, de addig nem ajánlom elkészíteni amíg nem tanultál az online marketingről és a weboldal készítés alapjairól. Egy weboldal minden aloldalát tudatosan megtervezett stratégiák alapján készítjük el. Még, ha megpróbálod lemodellezni egy sikeres konkurensed honlapját is, még akkor sem fogsz hasonló eredményeket elérni, mert egyes marketing elemek működése nem látható a weboldalon. Pl keresőoptimalizálás, remarketing, célközönség.

 

További hasonló blog cikkek!